وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که ایجاد زمینه‌های لازم برای حمایت و تقویت اکوسیستم توسعه فناوری از جلمه ضرورت‌های اجرایی کشور است، گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از محورهای توسعه کشور است.
کد خبر: ۵۶۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 06 February 2018

به گزارش تابناک یزد، «محمدجواد آذری‌جهرمی» در نشست شرکت‌ها، استارتاپ‌ها، و فعالین حوزه آی سی تی استان یزد با بیان این‌که یزد به لحظ صنعتی و معدنی یکی از قطب‌های کشور است، اظهار کرد: اگر آمار سرمایه گذاری‌های اخیر در استان را پایش کنیم متوجه می‌شویم علی‌رغم سرمایه گذاری‌های متعدد در حوزه صنایع و توسعه فناوری، رشد اشغال در حوزه صنایع کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به این‌که سهم خدمات در اقتصاد دنیا در حال رشد است، افزود: فناوری در بخش خدمات نقش زیادی دارد به طوری که بسیاری از خدمات بر پایه فناوری شکل می‌گیرند.

بنابه گزارش ایسنا-منطقه یزد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان این‌که رشد فناوری فرصت مناسبی برای توسعه بیش از پیش است، گفت: ما در شاخص ایجاد کسب و کار سه برابر متوسط منطقه و دو برابر متوسط جهانی شاخص رشد داریم.

جهرمی وجود اکوسیستم لازم برای توسعه و رشد فناوری در راستای ایجاد کسب و کارهای نوپا را از جمله ضرورت‌های اجرایی در این حوزه دانست و تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از جمله اقدامات در دستور کار دولت از سال 93 تاکنون است که به توسعه زیرساخت‌های کشور منجر شده است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که ایجاد اشتغال‌های جدید یکی از ویژگی‌های کسب و کارهای نوپا و فناور محور است، اظهار کرد: دنیا در حال سعود به سمت حرکت اقتصاد دیجیتال است.

وی با بیان این‌که استعدادهای درونی ایران در دنیا عقب افتادگی ندارد، گفت: شکست حوزه صنعتی ما در عرصه مخابرات تجربه‌ای مهم برای توسعه صنعت فناور محور در کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال را یکی از محورهای توسعه کشور در آینده‌ای نزدیک دانست و بیان کرد: اگر خودمان را از الان آماده کنیم در پنج سال آینده حرفهای قابل ارائه‌ و دفاع در حوزه فناوری خواهیم داشت.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود تهدیدات مختلف در حوزه تکنولوژی، تأکید کرد: تنها راه مقابله با تهدیدات موجود در حوزه تکنولوژی، پیشرفت فناوری در کشور است.

وی افزود: فعالان حوزه آی سی تی باید سعی کنند خود را به دانش و علم روز عرصه فناوری مجهز کنند.

این مقام مسئول تدوین و ارائه آموزش‌های مربوط به فناوری و تکنولوژی به زبان گروه‌های مختلف را ضروری دانست و بیان کرد: به روز بودن اطلاعات فعالین حوزه آی سی تی از جمله مسائل حائز اهمیت در مدیریت هر چه بیشتر و بهتر این حوزه در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار