رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر تداوم اجرای طرح‌های حوزه سلامت در استان، گفت: علوم پزشکی مازندران ۶۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد.
کد خبر: ۵۵۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 25 January 2018

به گزارش تابناک : سید عباس موسوی چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تبریک به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب (س)، اظهار داشت: پرستاری شغلی مقدس در جامعه بوده که باید قدردان این قشر زحمتکش جامعه باشیم.

وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که شغل و ویژگی پرستاری را به خوبی در جامعه معرفی نکردیم. پرستاری تنها مراقبت از بیمار نیست بلکه توصیفی از پشتکار، امید، تعهد، صبر، مهربانی و خوشرویی است که پرستاران شرافتمندانه به ظایف و تخصص خود عمل می‌کنند.

موسوی گفت: کار پرستاری کاری تیمی بوده و همه اذعان دارند که در ایثارگری جامعه پزشکی و پرستاری باید حمایت کرد. ممکن است چند ماه از مزایا عقب باشند اما کارشان را به درستی انجام می‌دهند که جای قدردانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه 600 میلیارد تومان مجموع مطالبات علوم پزشکی مازندران از بیمه‌ها است، افزود: 131 میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به مطالبات سال95 است که امیدواریم نظم پرداختی را برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تعامل بیشتر و بهتر خدمات شایسته تری به بیماران ارائه دهیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مقرر شد بیمه‌ها همت کنند و مطالبات را پرداخت کنند. مهم‌ترین کار این است که نظم پرداختی داشته باشیم تا جامعه پزشکی که مطالباتی دارند نیز به زندگی خود از لحاظ مالی نظم بخشند.

تبیین نقش پرستاران در ارتقا سلامت جامعه

حامد روحانی زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: پرستاران در تامین و ارتقا سلامت جامعه نقش عمده ای ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرستاران به موازات پزشکان در جهت ارتقای سلامت جامعه نقش دارند، افزود :پرستاران به غیر از خدماتی که به بیماران ارائه می‌دهند معنویت را برای خود ذخیره می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در بحث پرستاری و مراقبت از بیمار باید به معنویات بپردازیم چرا که توجه به معنویات در کنار شغل مقدس پرستاری و درمان به دلیل تاثیرگذاری بر روحیه پرستار و بیمار امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: پرستاری از مشاغل سخت جامعه به شمار می آید، لذا چنانچه انگیزه معنوی از این شغل حذف شود بی شک ادامه کار را برای آنان سخت‌تر خواهد کرد.

روحانی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر دامنه فعالیت پرستاران بیش از گذشته بوده و این فعالیت گسترده تر شده است بر توجه بیشتر به این قشر از جامعه تاکید کرد.

در پایان این مراسم از پرستاران نمونه کشوری و استانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقدیر شد.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار