فرمانده سپاه چرداول
تاریخ هرگز دهم تیرماه سال 1365 را فراموش نخواهد کرد زیرا در این روز دلاوران صحنه نبرد در یک حمله قهرمانانه در عملیاتیبا رمز «یا ابوالفضل العباس» در جبهه‌های غرب حماسه آفریدند و مهران را از اسارت آزاد کردند.
کد خبر: ۵۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 01 July 2015
ابه گزارش تابناک ایلام ،فرمانده سپاه ناحیه شهرستان چرداول:آزادسازی مهران در عملیات غرورآفرین کربلای یک خاطره خوبی برای ملت ایران واستان ایلام بود.
سرهنگ پاکزاد نویددر گفتگو با خبرنگارتابناک گفت: تاریخ هرگز دهم تیرماه سال 1365 را فراموش نخواهد کرد زیرا در این روز دلاوران صحنه نبرد در یک حمله قهرمانانه در عملیاتیبا رمز «یا ابوالفضل العباس» در جبهه‌های غرب حماسه آفریدند و مهران را از اسارت آزاد کردند.

وی اظهار داشت: رزمندگان با رمز زیبای یا ابوالفضل و با عشق و شور به امام ،وطن و و انقلاب در تاریخ 10تیر 65 مهران را
از لوث وجود بعثی ها آزاد و پاک کردند
فرمانده سپاه ناحیه چرداول افزود: مهران یادگار و یادآورسرزمین مهر و مهربانی، دیار جانبازی و جان دادگی، مشهد شهیدان، مامن مردی و مردانگی، ماندگارترین نام در تاریخ مردم ایلام و ایران است.

نوید تصریح کرد: مهران تنها یک نام نیست، مهران قلب تپنده روزهای دفاع مقدس است، امروز در گلزارهای شهدای گوشه گوشه کشور رشیدمردانی خفته اند که محل شهادت پرافتخارشان مهران است، همانجا که برگرفته از نامش شهر مردمان مهربان است اما با تجاوز رژیم بعث عراق شهر خون رنگ شد تا دفتر پرافتخار مردم ایلام پرنقش تر شود.

وی در ادامه گفت:این پیروزی تا بدان حد اهمیت داشت که امام راحل در آن روز فرمودند،«مهران را هم خدا آزاد کرد» و این همان جمله‌ای بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از فتح«خونین شهر» بر زبان جاری کردند.

سرهنگ نوی در خاتمه خاطر نشان کرد:عملیات کربلای یک علاوه بر شهر مهران به آزادسازی ارتفاعات قلاویزان، روستاهای اطراف و شهرکهای «منصور آباد»،«هرمز آباد»،«بهروزان»،«قلعه کهنه»،« فیروزآباد» و«فرخ آباد» منجر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار