معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از اجرای پایلوت طرح آموزش الکترونیک در چند مدرسه مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۴۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 30 December 2017

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مجتبی زینی وند در مراسم افتتاح طرح تقویت و تکمیل تحصیل دانش آموزان مناطق آسیب دیده از زلزله استان کرمانشاه با استفاده از "آموزش الکترونیک" که در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، نیروی انسانی را مهمترین رکن برای هدایت کشور به سمت توسعه اقتصادی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: نیروی انسانی ماهر جز درپرتو ارائه آموزش های تخصصی تربیت نمی شود.

وی به گسترش فناوری های نوین نیز اشاره کرد و گفت: امروزه آموزش و یادگیری الکترونیکی بعنوان یک مدل آموزشی جامع و فراگیر می تو اند تقویت کننده آموزش های رسمی باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: مهمترین هدف در بحث آموزشهای الکترونیک تحقق و توسعه عدالت آموزشی است، ضمن اینکه این آموزش ها ظرفیت مناسبی برای دانش آموزانی که امکان حضور در کلاس های تقویتی ندارند را فراهم می کند.

زینی وند ادامه داد: با تاکید وزیر آموزش و پرورش ارائه این آموزش‌ها در مناطق زلزله زده به صورت ویژه ارائه خواهد شد و برای اولین بار چهار تا پنج مدرسه بصورت پایلوت انتخاب شده و آموزش‌های الکترونیک را به دانش آموزان این مناطق ارائه می دهند.

وی افزود: البته اشتیاق خود دانش آموزان نیز در این راستا بسیار مهم است و سبب موفقیت دوره ها خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان پیش دانشگاهی مناطق زلزه زده را برپایی اردوهای آموزشی حضوری دانست و گفت: در این راستا یک اردو تا پایان امسال و یک اروی دیگر اوایل سال آینده برگزار خواهد شد.

زینی وند گفت: همچنین موسسات آموزشی غیردولتی تقبل کرده اند بسته های آموزشی و ملزومات آموزش از راه دور را در اختیار دانش آموزان پیش دانشگاهی مناطق زلزله زده قرار دهند.

وی در ادامه به آمادگی موسسات آموزشی غیردولتی جهت ساخت مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و با اشاره به کلنگ زنی پنج مدرسه در آینده نزدیک، گفت: این مدارس در یک دوره پنج ساله در قالب مدارس غیردولتی وابسته به موسسات آموزش اداره می شوند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار