کد خبر: ۵۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶ 29 June 2015
اولین نشست نقش رسانه در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به همت سازمان بسیج رسانه استان کرمان در محل تالار حدیث و قرآن برگزار شد.

 در این آئین که عصر امروز یکشنبه هفتم تیر ماه برگزار شد؛ سید ابراهیم یزدی مسئول بسیج رسانه استان کرمان با ایراد بیاناتی اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی، برگزاری چنین نشستی ضرورت داشت.

وی اظهار داشت: در همایشی که در گرگان برگزار شد شاکله اصلی بسیج رسانه تدبیر شد و ما بزودی در کرمان دفاتر شهرستانی را نیز فعال خواهیم کرد.

یزدی خاطر نشان کرد: حمایت از منویات رهبری و خطوط  قرمز مدنظر معظم‌له در مذاکرات هسته‌ای، با امضای پنج هزار نفر از اعضای رسانه‌ای در سطح کشور و ۳۲۰ رسانه‌ای استان کرمان مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: مسئول بسیج رسانه استان خراسان رضوی برای میزبانی از دوستان رسانه‌ای در مشهد مقدس اعلام آمادگی کرده‌است.

حجت‌الله پاداش مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آئین بیان داشت: سازمان بسیج سازندگی از سال ۷۹ به عنوان نخستین نهاد مرتبط به بسیج و سپاه راه‌اندازی شد.
پاداش عنوان کرد: بسیج سازندگی در راستای فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌ توانسته از سال ۸۹ تا ۹۳ به تعداد ۱۵۷ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان با دستگاه‌های دولتی استان انعقاد قرارداد داشته باشد.
وی افزود: از مهم‌ترین این فعالیت‌ها می‌توان به احداث حوزه علمیه شهرستان رودبار جنوب اشاره کرد که سال گذشته با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

پاداش تصریح کرد: طی سال گذشته ۲۰۰ گروه جهادی با شرکت ۱۳ هزار نفر در سطح استان کرمان به‌کارگیری و کار انجام شد.

وی عنوان کرد: اردوهای هجرت، ۵ هزار و ۴۷۵ نفر با همکاری آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس در زمینه نوسازی مدارس کار کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان گفت: با استفاده از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی با اعزام ۲۲۱ تیم به ۶ هزار نفر ارائه خدمات شد.

پاداش با اشاره به برپایی دو بیمارستان صحرایی در سال گذشته برای کمک به محرومان و نیازمندان اظهار داشت: در راستای رویکرد اصلی برنامه‌های بسیج سازندگی همواره به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی نگاه ویژه‌ای داریم.

وی خاطرنشان کرد: تمایل ورود به گروه‌های جهادی به ویژه در بحث دانشجویی بسیار بالا است و ما اکنون گروه‌ها را در داخل استان ساماندهی می‌کنیم.

پاداش بیان داشت: در ماه رمضان جاری بالغ بر ۱۲ گروه جهادی در سراسر استان کرمان مشغول به فعالیت هستند و هدف‌گذاری کنونی بسیج، اقتصاد مقاومتی و تقویت ملی و همراهی مردم است.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی از سال ۹۲ سازمان بسیج سازندگی با این رویکرد وارد عرصه عملیاتی شد و با ظرفیتی که در بانک مهر اقتصاد داشتیم توانستیم یک‌هزار و ۳۰۰ واحد اقتصاد مقاومتی در استان به بهره‌برداری برسانیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان عنوان کرد: در سال گذشته این مسئله بالاتر رفت و توانستیم یک‌هزار و ۸۰۰ واحد را راه‌‌اندازی کنیم.

پاداش گفت: با برنامه‌های امسال در راستای اقتصاد مقاومتی بنا داریم یک‌هزار و ۷۰۰ واحد را با ظرفیتی که اقشار و فرماندهان نواحی و موسسه مهر اقتصاد دارد راه‌اندازی کنیم.
وی بیان داشت: با توجه به اهمیت صنایع تبدیلی و توجه به روستاها در سال جاری بنا داریم، ۴۰۰ واحد صنایع تبدیلی از طریق واگذاری دستگاه‌ها به مردم انجام دهیم.

پاداش تصریح کرد: همچنین امسال بنا داریم با اعطای وام‌ بیش از ۵۰۰ نفر مهاجرت معکوس را داشته باشیم و ایجاد اشتغال پایدار برای بسیجیان تحت پوشش کمیته امداد را دنبال می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار