مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری قزوین با اشاره به اینکه تا هشت سال آینده می‌توان متوفی در بهشت فاطمه(س) دفن کرد، گفت: بعد از اشباع این آرامستان اقدامات لازم در شناسایی مکان جدید صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۴۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 24 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مجتبی بابایی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: در بهشت فاطمه 27 هزار نفر و  آرامستان‌های داخل شهر 25 هزار نفر دفن شده‌اند.

وی ادامه داد: قیمت قبرها در بهشت فاطمه(س) از 100 هزار تومان تا 6 میلیون تومان است و از دو تا چهار طبقه قبر وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری قزوین با اشاره به اینکه  تا هشت سال آینده می‌توان متوفی در بهشت فاطمه(س) دفن کرد، عنوان کرد: بعد از اشباع این آرامستان اقدامات لازم در شناسایی مکان جدید صورت می‌گیرد.

بابایی با اشاره به سامانه جستجوی متوفی تصریح کرد: این سامانه از سال 90 طراحی شده و همه علاقمندان با مراجعه به آن می‌توانند محل قبر فرد مورد نظر خود را با دادن نام و نام خانوادگی پیدا کنند.

این مسؤول با بیان اینکه هزینه دفن و کفن هر متوفی با کمترین قیمت 600 هزار تومان است، مطرح کرد: در بهشت فاطمه(س) قطعه ایثارگران ویژه خانواده‌های شهدا و قطعه مشاهیر طراحی شده و افراد مورد نظر در این مکان‌ها دفن می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری قزوین با اشاره به اهمیت تعویض سنگ مزار شهدا در گلزار شهدا توضیح داد: این کار توسط اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حال انجام است و به مرور زمان تعویض می‌شود.

بابایی به آرامستان بهشت حسینی باراجین اشاره کرد و گفت: دیوارکشی این آرامستان انجام و حد و مرز آن مشخص شد و اگر کسی زمین داشته باشد، می‌تواند متوفی خود را دفن کند.

وی یادآور شد: 26 هکتار از اراضی منابع طبیعی روستای قدیم‌آباد برای دفن اموات خریداری شده که از اراضی شوره‌زار است.

مهدی عبدالرزاقی عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم در این جلسه بیان کرد: در آرامستان‌ها امنیت وجود ندارد و باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود تا شاهد اتفاقات ناگوار در این مکان‌ها نباشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار