شهردار منتخب خرمشهر:
شهردار منتخب خرمشهر، رسیدگی به امر سرمایه‌گذاری و توجه به سرمایه‌گذاران را در اولویت برنامه های خود پس از انتصاب به عنوان شهردار اعلام کرد.
کد خبر: ۵۴۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶ 20 December 2017
داوود دارابی که شب گذشته با رأی شورای شهر خرمشهر به عنوان شهردار منتخب خرمشهر انتخاب شد، ظهر امروز و با حضور رئیس و سه تن از اعضای شورای شهر خرمشهر در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر شد و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

وی در مقدمه صحبت‌هایش آنچه که او را به خرمشهر برای تصدی سمت شهردار این شهرستان کشاند را عشق به خرمشهر، مردم و شهدای متعلق به این شهر اعلام کرد.

شهردار منتخب خرمشهر با تأکید بر اینکه برنامه‌های کاری وی با هماهنگی شورای شهر خرمشهر، نماینده، امام‌جمعه، فرماندار و بسیجیان و هیئت‌های مذهبی نهایی و اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: خرمشهر با سرمایه‌گذاری، حمایت دولت و استانداری ساخته می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: ممکن است در سایر شهرستان‌ها بحث خودکفایی شهرداری مطرح باشد اما در خرمشهر با توجه به اینکه جنگ همه چیز در این شهرستان‌ها را نابود کرد، نمی‌توان نگاهی این چنین به شهرداری داشت.

دارابی از تعریف برنامه در سه دسته کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای برون‌رفت خرمشهر از وضعیت فعلی خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدت در حوزه محلات، معابر، پیاده‌روها و پارک‌ها است که برای برون‌رفت از وضعیت فعلی، برنامه زمانی یک تا شش ماه تعیین خواهد شد.

وی افزود: هرس درختان، اعمال قوانین ترافیکی و المان‌های شهری نیز جز برنامه‌های کوتاه‌مدت است که تعمیر و نوسازی آنها در برنامه‌های کوتاه‌مدت تعریف خواهد شد.

شهردار منتخب خرمشهر، نهایی و اجرایی شدن برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت را نیز بسته به هماهنگی‌های انجام شده میان اعضای شورای شهر از نظر لوایح و اراضی و نخبگان دانست.

دارابی به موضوع سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در خرمشهر نیز اشاره و اظهار کرد: شهرداری خرمشهر سرمایه‌گذار را مورد حمایت قرار می‌دهد و برای جذب سرمایه‌گذار به همفکری با سرمایه‌گذاران در این شهرستان و آسیب‌شناسی برای شناخت مشکلات سرمایه‌گذاری و همچنین یافتن علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در خرمشهر خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: این آمادگی در شهرداری خرمشهر وجود دارد که به طور ویژه به پرونده سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن اولویت، رسیدگی کند و من به عنوان شهردار این آمادگی را دارم که شخصاً برای دیدار و گفت‌وگو به نزد سرمایه‌گذار بروم.

شهردار منتخب خرمشهر، تعیین نیروی ویژه برای رسیدگی به بخش سرمایه‌گذاری را به عنوان دیگر برنامه خود برای جذب سرمایه‌گذاران اعلام کرد و گفت: فرد آشنا به سرمایه‌گذاری و شرایط منطقه موظف به رسیدگی به امور سرمایه‌گذاری همچون شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران علاقه‌مندان و تسهیل امر سرمایه‌گذاری خواهد شد.

استفاده از ظرفیت منطقه آزاد

وی در ادامه به بحث درآمدهای شهرداری اشاره کرد و گفت: وصول درآمدهای شهرداری با استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند، احداث جاذبه‌های توریستی همچون جاده ساحلی زیبا و توجه به لوایح شهرداری‌های موفق در زمینه درآمدزایی کشور انجام خواهد گرفت.

دارابی همچنین از برگزاری جلسات هفتگی کمیته درآمدی در شهرداری خرمشهر خبر داد و بیان کرد: کمیته درآمدی شهرداری خرمشهر هر هفته جلسه خواهد داشت و به ریاست شهردار به صورت دقیق به بحث درآمدها رسیدگی می‌شود که در این جلسات از مسئولان امر خدمات که به‌نوعی بخش هزینه‌ها محسوب می‌شوند نیز به عنوان مدیران درآمدی استفاده خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم ایجاد اطمینان در مردم برای انجام وظایف تأکید کرد و به تشریح برنامه‌های خود در این خصوص پرداخت.

شهردار منتخب خرمشهر از حضور در جمع مردم از جمله حضور در بازارها، حسینیه‌ها و شنیدن حرف‌های مردم به عنوان راهکار ایجاد اطمینان در میان مردم خرمشهر نسبت به خدمات‌دهی شهرداری و جلب همکاری آنان برای انجام وظایف محوله به این دستگاه خدماتی یاد کرد.

دارابی در پاسخ به پرسش در خصوص برنامه‌هایش در خصوص طرح‌های نیمه‌کاره و لوایح پیشین این شهرستان نیز اظهار کرد: برنامه‌ها با اعمال‌نظر اعضای شورا، اولویت‌بندی خواهند شد و تنظیم اولویت اجرای پروژه‌ها نیز طبق خواسته مردم و با تکیه بر تشخیص اعضای شورا که منتخبان و نمایندگان مردم هستند صورت خواهد گرفت.
 
 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار