استاندار قم:
استاندار قم گفت: نباید بانک‌ها به دنبال تعطیل کردن کارخانه‌ها باشند، البته باید حقوق بانک‌ها تامین شود و در کنار آن چرخ تولید در واحدهای صنعتی استان بچرخد.
کد خبر: ۵۳۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۳ 14 December 2017
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت کمک به بخش تولید در استان اظهار کرد: باید تلاش کنیم که مشکلات بخش تولید در استان قم را حل کنیم و راهکارهایی را در برای این مساله در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد کشور رونق پیدا کند و توسعه واقعی ایجاد شود، باید به سمت واگذاری همه کارهای بخش اقتصاد به سمت بخش خصوصی گام برداریم و هیچ راهی جز این وجود ندارد، باید مدیران دستگاه‌های دولتی به این مساله توجه کنند.

استاندار قم افزود: بخش زیادی از کارهای دستگاه‌های دولتی تصدی گری است که باید به بخش خصوصی واگذار شود، باید به دنبال رونق اقتصاد باشیم و بسیاری از موانع در این بخش توسط دولت برداشته شود، باید جلوی افزایش هزینه تمام شده در بخش تولید را بگیریم.

صادقی، حمایت‌های مالی از بخش تولید را وظیفه بخش حاکمیتی دانست و تصریح کرد: تسهیلات بانکی با سودهای بالا مشکلات بخش تولید را حل نمی‌کند، نباید بانک‌ها به دنبال تعطیل کردن کارخانه‌ها باشند، البته باید حقوق بانک‌ها تامین شود و در کنار آن چرخ تولید در واحدهای صنعتی استان قم بچرخد.

وی ادامه داد: همکاری بانک‌های استان قم نسبت به گذشته در زمینه جلوگیری از واحدهای تولیدی استان با دستگاه‌های اجرایی قم بهتر بوده است، باید به دنبال حل مشکلات واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف باشیم.

استاندار قم افزود: باید در خصوص عدم اجرای مصوبات در زمینه حمایت از بخش تولید  آسیب شناسی صورت بگیرد و این مساله به صورت موردی انجام شود، نباید به راحتی از کنار مشکلات تولیدکنندگان در زمینه دریافت تسهیلات بانکی بگذریم، حتما راهکارهایی برای حل این مشکلات وجود دارد.

صادقی در پایان با اشاره به اهمیت کمک به بخش تولید خاطرنشان کرد: باید همه دستگاه‌های اجرایی با همکاری تنگاتنگ با یکدیگر براساس وظیفه خود به بخش تولید برای تثبیت و حفظ اشتغال کمک کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار