عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اگر به شهروندان بافت تاریخی مجوز ساخت‌وسازهای چند طبقه داده نشود، این بافت‌ها خالی از شهروندان می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 02 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سعید دقیقی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که ظهر امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با بیان اینکه قزوین باید به قطب گردشگری تبدیل شود، اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید جذابیت‌هایی ایجاد شود تا انگیزه مسافران برای سفر کردن به این شهر ارتقا یابد.

وی با اشاره به ساماندهی ورودی‌های شهر قزوین ابراز کرد: امروز این ورودی‌ها وضعیت نامطلوب دارد به خصوص در بلوار آیت‌اله خامنه‌ای که تعمیرات و تعویض روغنی ماشین وجود دارد و این ورودی‌ را نازیبا کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: امروز اتفاقاتی از جمله ویرانی و تخریب در بافت تاریخی می‌افتد که اگر مسؤولان در نوسازی این بافت گام بر ندارند شاهد از بین رفتن آن خواهیم بود به همین دلیل باید بازآفرینی طبق رعایت و ضوابط میراث فرهنگی هر چه سریعتر انجام شود.

این عضو شورا به باغستان سنتی اشاره کرد و گفت: باید در احیای این باغستان که میراث گذشتگان محسوب می‌شود، مسؤولان اقدامات لازم را انجام دهند تا نابود نشود.

دقیقی خاطرنشان کرد: باید بسته‌های تشویقی به مردم ساکن در بافت تاریخی ارائه کرد تا آنها رغبتی برای نوسازی منازل خود داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: اگر به مردم ساکن در بافت تاریخی مجوز ساخت‌و سازهای چند طبقه داده نشود مردم دیگر تمایلی به نوسازی پیدا نمی‌کنند و همین موجب می‌شود که این بافت خالی از شهروندان باشد تحقق این مهم وضعیت خوبی نیست.

وی بیان کرد: از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خواستاریم برای رفع مشکلات نوسازی، راهکارهای خود را ارائه دهد تا مردم ساکن در بافت تاریخی ضمن حفظ بافت تاریخی انگیزه بازسازی منازل خود را داشته باشند.

* حفظ و احیای هویت تاریخی شهر قزوین اهمیت دارد

در ادامه جلسه، آرش رشوند آوه اظهار داشت: حفظ و احیای هویت تاریخی شهر قزوین از اهمیت بسزایی برخوردار است به همین دلیل نوسازی منازل در بافت فرسوده باید با توجه به این موضوع باشد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین افزود: نوسازی بافت‌های تاریخی باید با هدف توسعه و ارتقای گردشگری و توجه به وضعیت اقتصادی شهروندان صورت گیرد تا تحقق این مهم با سرعت خوبی پیش برود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار