نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، نظارت بر عملکرد دولت را مهمترین وظیفه دولت دانست و برلزوم توجه نمایندگان مجلس به انجام این وظیفه هشدار داد و تاکید کرد که مجلس باید بلندگوی ملت باشد نه جناح و گروهی خاص.
کد خبر: ۵۳۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 02 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله اسدالله ایمانی، در خطبه‌های نماز جمعه 10 آذر شیراز با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، گفت: مجلس با خون ملت راه افتاد و پابرجا ماند و راه خود را ادامه داد؛ قانون اساسی نیز محصول خون‌های بسیاری است که در راه سرپا ماندن مجلس به زمین ریخته شد.

وی با تصریح اینکه نمایندگان مردم در مجلس باید بلندگوی ملت باشند و نه جناح و گروهی خاص، گفت: مجلس باید بر اعمال دولت نظاره گر باشد، این اساسی‌ترین وظیفه‌ مجلس در قبال دولت است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه گزارش‌هایی که هنوز به صحت 100 درصدی آن مطمئن نیست در خصوص حذف قرآن، دینی و عربی از مسابقه‌ای در آموزش و پرورش به او رسیده است، گفت: این یعنی ابتدا از مسابقات حذف می‌شود و آرام آرام این مسائل از مجموعه‌ تعالیم و آموزش ما حذف خواهد شد!

او با بیان اینکه ابتدا این دروس را در مسابقات نمی‌آورند و بعد کتاب درسی را حذف می‌کنند، وظیفه‌ مجلس را نظارت بر این مسائل و تذکر چنین موضوعاتی به دولت دانست و گفت: باید بدانید که مجلس و قانون اساسی حاصل الله‌اکبر و خون شهدا است، مجلس نماد آزادی و حریت است.

آیت‌الله ایمانی با تاکید براینکه نمایندگان مجلس باید بدانند سر جای چه کسانی نشسته‌اند، گفت: بزرگانی همچون مدرس که گفت دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ما است، در مجلس حضور داشته‌اند؛ نمایندگان مجلس جای کسانی نشسته‌اند که بنی‌صدر را از کرسی ریاست جمهوری پایین آوردند؛ چرا در نظارت کوتاهی می‌کنند؟

او هشدار داد که نباید اجازه داد که آموزش در کشور ما راهی را دنبال کند که مطابق با سند یونسکو است.

امام جمعه‌ شیراز همچنین با تبریک فرارسیدن میلاد مسعود پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: 12 ربیع‌الاول آغاز هفته‌ی وحدت است؛ وحدت عامل گره‌خوردن جهان اسلام محسوب می‌شود؛ موضوعی که تمام پیامبران به‌دنبال آن بوده‌اند؛ هیچ پیامبری نیامده مگر اینکه ملت را به وحدت عمومی دعوت کرد؛ البته پیامبر اسلام(ص) تنها پیامبری بود که نه‌تنها مسلمانان بلکه تمام ملت‌های صاحب کتاب را به وحدت دعوت کرده است.

او این موضوع را امتیاز اسلام عزیز دانست و گفت: طبیعی است که هر کس اعتقاداتی را انتخاب کرده و بر اساس آن عمل می‌کند اما باید توجه داشت که دشمن در چه شرایط و وضعیتی قرار دارد، چه می‌خواهد، چه می‌گوید و دنبال چه هدفی است؟

آیت‌الله ایمانی با تاکید براین نکته که عوامل وحدت فراوان و عوامل تفرقه بسیار اندک است، گفت: متاسفانه دشمن عامل تفرقه را بزرگ کرده و اختلاف افکنی می‌کند، با مسائل جزئی جنگ بین برادر با برادر، قوم با قوم و کشور با کشور و ملت با ملت را ایجاد کرده و کشورهای مسلمان را به جان هم می‌اندازد.

امام جمعه‌ شیراز با تصریح اینکه دنیای اسلام بزرگترین قدرت است، گفت: متاسفانه به دلیل نداشتن وحدت کلمه، جهان اسلام امروز ضعیف‌ترین جهان است؛ معادن و ثروت ما را غارت می‌کنند، کشورها را قطعه‌ قطعه‌ می‌کنند، بعد هم با پررویی می‌گویند بعضی پادشاهان کشورهای اسلامی گاو شیرده هستند که تا شیر دارند آنان را باید دوشید و وقتی تمام شد آنها را سربرید.

آیت‌الله ایمانی گفت: شرایطی که به اسم داعش ایجاد شد و قریب به 6 سال دنیای اسلام را به خود مشغول کرد تا امنیت اسرائیل را حفظ کنند، شرایطی بود که بدون دلیل و مدرک برای جهان اسلام ایجاد شد؛ داعش یک بدبختی بود که هیچ مبنای فقهی، قومی و دینی نداشته و ندارد اما دشمن کار خود را انجام داد.

او با بیان اینکه امروز هم بوی نفت آقایان را مست کرده است، گفت: انگلیس به سمت عراق راه افتاده چرا که بوی نفت می‌آید، بوی منافعی می‌آید که انگلستان می‌خواهد آن را بچاپد، آمریکا کشته، انگلیس هم می‌خواهد برباید و بچاپد؛ واقعا باید بر دنیای اسلام گریه کرد.

آیت‌الله ایمانی گفت: طی سال‌های گذشته تاکنون خیلی به دنیای اسلام ظلم شده است؛ آمریکا و انگلیس همه چیز ما را بردند و امروز هم طلبکار هستند؛ بدبختی این است که یک دزد چپاولگر و گاوچران، تا دیروز دزدی می‌کرده و امروز طلبکاری می‌کند.

امام جمعه‌ شیراز همچنین با اشاره به در پیش بودن 16 آذر و روز دانشجو، گفت: روز دانشجو روز مبارزه با استکبار است، روزی که بنای آن مبارزه با آمریکا و استکبار بوده و امروز بعضی می‌خواهند آن را به نفع آمریکا مصادره کنند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: آنچه که امروز بسیار مهم و ارزشمند است اینکه نباید ما مسیر و جهت و هدف را هیچگاه فراموش کنیم.

 امام جمعه‌ شیراز همچنین با اشاره به روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی، گفت: نیروی دریایی سند هویت ما در دوران دفاع مقدس و نماد قدرت ایران اسلامی بود؛ نیرویی که در هر شرایطی دفاع از آرمان اسلام را بر همه‌ چیز ترجیح داد، ولو به شهادت در خلیج نیلگون فارس.

آیت‌الله ایمانی گفت: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس همان ابتدای جنگ نیروی دریایی عراق را از کار انداخت طوری که دیگر تا پایان جنگ شکل نگرفت، امروز هم در تمام آب‌های جهان، شاهد حضور کشتی‌ها و ناوهای ایران اسلامی هستیم که پیام صلح و دوستی را به جهانیان می‌رسانند. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار