استاندار خراسان رضوی گفت: بسیج صرفا نظامی گری نیست بلکه طبق گفته امام راحل تفکر بسیجی راهکار اساسی برای پیشرفت در حوزه های مختلف است.
کد خبر: ۵۲۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 25 November 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان روز شنبه در 'همایش بسیج، اخلاق کارمندی و مدیریت جهادی' در مشهد افزود: فرهنگ جهادی و بسیجی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی با شکل گیری زینبیون، فاطمیون و سایر تیپهای نظامی برای دفاع از اسلام گسترش یافته و می تواند حتی در عرصه بین الملل قدرت استکبار را به زیر کشد.
وی ادامه داد: بسیجی تقوای ستیز دارد. در مقابل انحرافات خود را کنار نمی کشد، عنصر منتقد بی مسئولیت نیست و اگر انتقاد می کند بر اساس احساس مسئولیت است و خود را مبرا از مسئولیت نمی داند.
استاندار خراسان رضوی اخلاص در عمل و پرهیز از منافع خطی، جناحی و محلی را بسیار ضروری توصیف و بیان کرد: عنصر بسیجی عنصری متواضع و به دوراز کبر و تکبر است و به همین دلیل بسیجی محبوب مردم می باشد. بسیجی عاشق خدمت است نه تشنه قدرت و خدمت به مردم فرصتی بی بدلیل و تکرارنشدنی است که همه مدیران باید به بهترین نحو وظایف محوله را انجام دهند و با مردم تعامل داشته باشند.
وی همچنین بسیجی را عنصری استکبارستیز توصیف و بیان کرد: بسیجی همچنان که در زمان جنگ صف شکنی می کرد در در زمان صلح نیز در ادارت تابعه خود بن بست شکنی می کند و برای کارمند بسیجی در راستای حل معضلات سازمان و ادراه تابعه چیزی به نام بن بست معنا ندارد.
رشیدیان در ادامه همچنین گفت: دشمن برای ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان از هر حوزه، فرصت و مکان استفاده می کند لذا همواره مسلمانان باید بیدار و آماده مقابله با دشمن باشند. طبق منویات مقام معظم رهبری داعیه دولت تکفیری در عراق و سوریه بسته شد اما توطئه دشمنان اسلام پایان نمی پذیرد و به شکل دیگر در مناطق دیگر مسلمانان درگیر این توطئه ها هستند. 
وی افزود: جمهوری اسلامی نظام قدرتمند در حوزه منطقه ای و جهانی است. این نظام به واسطه وجود افراد شجاع، ایثارگر و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل به قدرت تاثیرگذار در جهان شده است. اگر می خواهیم این قدرت و عزت ادامه یابد باید فرهنگ و روحیه ایثارگری و شهادت طلبی برگرفته از فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه گسترش یابد. 
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: عنصر زمان و مکان برای تشخیص، تکلیف و انجام وظیفه مهم است و بسیجی عنصری موحد و با تقواست که خدا را در همه جا ناظر می داند. در داخل ممکن است مشکلات و اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد ولی دشمن اصلی ما استکبار و صهیونیسم است. هیچ چیز نباید ما را از دشمن شناسی غافل کند.
رئیس سازمان بسیج کارمندان خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: برای ارائه خدمت به مردم اقدامات مختلفی در دستور کار این نهاد قرار دارد که میز خدمت و اردوی جهادی مدیران از جمله آنها است.
سرهنگ مجید زرنگ افزود: در سطح شهر مشهد و دیگر شهرهای استان مساجد الگویی مشخص شده اند و مدیران ادارات مختلف در جلساتی با حضور در این مساجد و دیدار چهره به چهره با مردم در جریان مشکلات آنها در زمینه اداره مربوطه قرار می گیرند.
وی ادامه داد: این طرح در روستاها و حاشیه شهرها نیز با عنوان اردوی جهادی مدیران در دست اجراست. چاره اندیشی برای رفع مشکلات شهروندان، افزایش محبوبیت مدیران، دولت و نظام جمهوری اسلامی در بین مردم از فواید اجرای این طرح است.
همچنین در این همایش آخرین پیام امام راحل، پیام وزیر کشور و پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت هفته بسیج قرائت و از مدیران بسیجی موفق در سازمانهای و ادرات استان تقدیر شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار