سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با بیان اینکه تغییر اقلیم در استان آغاز شده است، گفت: مسائل و مشکلات زیست‌محیطی در سطح جامعه پررنگ‌تر شده و در شبکه‌های اجتماعی هم بحث کم‌آبی و صرفه‌جویی مطرح شده است.
کد خبر: ۵۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 25 June 2015

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با بیان اینکه تغییر اقلیم در استان آغاز شده است، گفت: کاهش بارش برف و مقدار بارندگی و گرم شدن هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم است و باید خودمان را با این شرایط وفق دهیم.

به گزارش ایسنا؛‌ "عادل عربی" با تاکید بر اینکه کشور ایران در یک دوره خشکسالی طولانی مدت قرار گرفته است، افزود: مسأله تغییر اقلیم جدی بوده و افزایش ریزگردها از سال 88 نیز به طور مستقیم با کاهش منابع آبی مرتبط است.

وی اضافه کرد: مسائل و مشکلات زیست‌محیطی در سطح جامعه پررنگ‌تر شده و در شبکه‌های اجتماعی هم بحث کم‌آبی و صرفه‌جویی مطرح شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اقلیم همدان سرد و کوهستانی است اما در چند سال اخیر با افزایش دمای هوا در این استان مواجه شده‌ایم و موضوع جیره‌بندی آب نیز با توجه به خشکسالی مطرح شده است.

وی گفت: همدان با شرایط خاص اقلیمی مواجه شده و باید اقدامات بیشتری در راستای حفظ منابع آبی در این استان صورت گیرد.

عربی یادآور شد: استان در زمینه محصور کردن چاه‌های غیرمجاز رتبه اول کشور را دارد با این حال اقدامات صورت گرفته در کشاورزی کافی نیست و با وجود کم‌آبی‌ها شاهد خشک شدن تالاب احیا شده پیرسلمان و تالاب آقل‌گل هستیم.

وی ادامه داد: باید برای کاهش مشکلات ناشی از کم‌آبی ادارات مرتبط از جمله صنایع و معادن، محیط‌زیست، وزارت نیرو، جهادکشاورزی، شرکت آب‌منطقه‌ای و ... دیدگاه‌های خود را به هم نزدیک کنند و به برنامه‌های عملی مشخص برسند.

وی گفت: جدی گرفتن ارزش اقتصادی آب، حفظ حریم‌های کمی و کیفی آب، رعایت ضوابط و مقررات استاندارد کیفیت آب، ارائه برنامه‌های آتی در خصوص پیش‌بینی، پیش‌گیری و ... در حوزه آب از جمله اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار