مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در اولین جلسه تشکیل اتاق فکر نهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو طی احکامی جداگانه اعضای این اتاق را منصوب و معرفی کرد.
کد خبر: ۵۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 24 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، علیرضا درویش‌نژاد طی احکامی جداگانه استاد علی رضایی، سعید موحدی (معاون فرهنگی ارشاد هرمزگان)، حسین کریمی (رئیس انجمن نمایش استان)، مجید سرنی‌زاده (مشاور پژوهشی ارشاد هرمزگان)، حجت الاسلام احمد پهلوانی (مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان)،‌حجت الاسلام خادم محمدی (مشاور امور روحانیت اداره کل) و ناهید سلیمانی (مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان) را بعنوان عضو اتاق فکر نهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو منصوب کرد.
 
وی افزود: هدف از تشکیل این اتاق فکر کیفیت بخشی به جشنواره تئاتر رضوی و استفاده از خرد جمعی و تجربه اساتید در بهتر برگزار شدن این جشنواره مهم می‌باشد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار داشت: سال گذشته با ایجاد تغییرات اساسی در شیوه برگزاری این جشنواره و تاکید بر اجرای بیشتر گروه‌های نمایشی که بیش از یک ماه به طول انجامید باعث استقبال متولیان در کشور شد و سعی داریم امسال نیز با هم اندیشی اعضای اتاق فکر بر ظرفیت‌های جشنواره بیافزاییم.
 
درویش‌نژاد استان هرمزگان را در اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در کشور پیشرو دانست و عنوان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر ضامن آهو، جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی، جشن‌های زیر سایه خورشید، جشنواره سرود رضوی و …از جمله مهمترین برنامه‌های مرتبط با فرهنگ رضوی است که هر ساله در هرمزگان برگزار می‌شود که از این لحاظ در کشور منحصر بفرد می‌باشد.
 
وی ضمن تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری جشنواره‌های رضوی اذعان داشت: اثر گذاری بسیار خوب برخی از جشنواره‌های رضوی در هرمزگان به دلیل تصدی‌گری آن توسط مردم و نهادهای مردمی می‌باشد و جشنواره تئاتر ضامن آهو نیز باید بیشتر به این سمت و سو حرکت کند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، اتاق فکر را بازوان مشورتی و سیاست‌گذاری فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: رویکرد این شورا باید خلاقانه و در جهت تقویت جشنواره و به ویژه ارتقای کیفی آثار ارسالی از سوی هنرمندان باشد.
 
گفتنی است: در این جلسه اعضای عضو بر مطالبی همچون کیفیت بخشی آثار منتخب، پرهیز از ورود آثار سطحی و کلیشه‌ای به جشنواره، معرفی منابع و ماخذ معتبر که هنرمندان در جهت تقویت نمایشنامه‌ها، سفارش کار به نویسندگان مطرح کشور، تشکیل تیم ارزیابی و آسیب شناسی مراحل مختلف جشنواره و … را مطرح کردند که مقرر گردید در جلسه آتی بصورت جدی‌تر به آنها پرداخته و دستور العمل عمومی صادر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار