دبیر ستاد مردمی اربعین قزوین خواستار شد
دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین خواستار کمک مردم شهرها برای اسکان دادن به زوار در راه برگشت به خانه‌هایشان شد.
کد خبر: ۵۲۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 12 November 2017
سیدمطهر سیدعلیزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک در قزوین ضمن تمجید از حرکت بزرگ اربعین این عظمت را مایه شکوه و عزت مسلمانان دانست و اربعین را زمینه‌ساز ظهور عنوان کرد.

وی افزود: زائران اربعین بعد از این سفر بزرگ در راه بازگشت به منازلشان هستند و با توجه به تغییر وضعیت آب و هوایی و کاهش دما همزمان با بارندگی و سردی هوا مواجه هستیم که ممکن است برای زائران مشکل‌ساز شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین تصریح کرد: لازم است تا فرهنگ خدمت به زوار حسینی در بین مردم همه شهرها ترویج یابد و شیوه‌های بهتری برای حرکت در مسیر حسینی را ایجاد کنیم که یکی از همین راه‌ها خدمت‌رسانی به زوار حسینی در مسیر بازگشت از سفر و روزهای پس از اربعین است.

سیدعلیزاده اضافه کرد: یکی از خدمات مطلوب مردمی می‌تواند به این صورت باشد که مردم شهرها به یاری زوار درحال برگشت بشتابند و آنها را به منازل خودشان ببرند تا خستگی سفر از تن آنها گرفته شده و در شرایطی که حجم بازگشت زائران را شاهد هستیم به این نوع به زائران خدمت رسانی شود.

به گزارش فارس، استان قزوین علاوه بر اینکه خود مقصد تعداد قابل توجهی از زائران بومی در حال بازگشت این استان است، در مسیر بازگشت زائران دیگر استان‌های کشور نیز قرار دارد که اهمیت کار خدمت مردم به زوار را صدچندان می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار