سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: مهارت‌محوری یکی از بستر‌ها و زمینه خوب برای ایجاد اشتغال پایدار و کارامد است.
کد خبر: ۵۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 23 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس ممی‌زاده صبح امروز در جریان بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی خلخال اظهار داشت: اگر امروز با انباشت بیکاران روبه‌رو هستیم به دلیل غفلت و بی‌توجهی از مهارت‌محوری در برنامه‌های آموزشی و تحصیلی بوده که امروز در یک نظام‌نامه مشخص در تلاش هستیم تا این مشکل برطرف شود.

وی با اعلام راه‌اندازی مراکز علمی- کاربردی گفت: این دانشگاه‌ها امروز به محل تربیت نیروهای کارآمد همراه با توان مهارتی بالا و کاربردی تبدیل شده که می‌تواند بستر اشتغال مولد را نیز فراهم کند.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به پتانسیل موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: دوره‌های موجود در مراکز آموزش علمی - کاربردی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان مهارت‌محور بوده و این دوره نقش مهمی را در غنی‌سازی شغل‌ها داشته و متناسب با نیاز بازار کار است.

ممی‌زاده با اشاره به اهم برنامه‌های در دست اجرای این اداره‌کل از جمله توسعه آموزش‌های مهارتی بازارمحور و متناسب با نیاز بازار کار، توانمندسازی اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان و روستاییان، توجه به آموزش‌های مهارتی در حوزه کارآفرینی، مدیریت کسب و کار، مشاغل نوین و به ویژه در حوزه آموزش‌های فناوری راهبردی و مشاغل خانگی، در خصوص ارائه خدمات آموزشی مطلوب به کارآموزان، استفاده بهینه از امکانات موجود، ارائه کیفیت عالی خدمات به ارباب رجوع و لزوم صرفه‌جویی در کلیه هزینه‌ها مطالبی را عنوان کرد.

گفتنی است، در این بازدید رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل نیز با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی - کاربردی، دانشگاهی کارآفرین و مهارت‌افزا است و با توجه به امکانات موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواستار گسترش دوره‌هایی که به مهارت و شغل منجر می‌شود در این مرکز شد.

علیپور گفت: دانشگاه جامع علمی -کاربردی تلاش می‌کند تا در رشته‌های مختلف که نیاز بازار است برنامه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی خود را برگزار کند.

وی یادآور شد: در یک هدف‌گذاری واقعی سعی و تلاشمان بر این است تا بتوانیم بخش عظیمی از نارسایی‌ها و کمبودهای بازار کار را که از گذشته به ارث رسیده برطرف کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار