تابناک گزارش می دهد؛
جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با حضور معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در سالن فرمانداری دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰ 30 October 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با حضور معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در سالن فرمانداری دهدشت برگزار شد.
معاون کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این جلسه طرح کارورزی را تنها مختص دانش ‌آموختگان دانشگاه‌ها عنوان و اظهار داشت: مدت تعیین شده برای دوره کارورزی 6 ماه است اما برای شهرستان‌های چهارگانه تا 9 ماه قابل افزایش می‌باشد.
رحیم نژاد با بیان اینکه دو هزار و 184 نفر از شهرستان کهگیلویه در سامانه کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد یک‌هزار و 126 نفر مرد و بقیه خانم هستند.
رحیم نژاد افزود: کارگاه‌های ثبت شده استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه کارورزی را 36 کارگاه عنوان کرد و در ادامه بیان کرد: در شهرستان کهگیلویه 31 کارگاه برای ثبت‌نام در سامانه کارورزی اعلام آمادگی نموده‌اند.
رحیم‌نژاد با بیان اینکه سهمیه پیش بینی شده برای هریک از شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده در طرح کارورزی 300 نفر میباشد و احتمال آنکه این عدد نیز بیشتر شود عنوان کرد: در صورت افزایش متقاضی سهمیه این شهرستان‌ها بیشتر خواهد شد.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تشکیل 15 تعاون روستایی در سطح استان خبر داد و افزود: مردم می‌توانند با حضور در این تعاونی ثبت‌نام و شاغل شوند.
این مسئول در ادامه صحبت های خود از اختصاص 10 میلیارد تومان برای مشاغل خانگی خبر داد و گفت: سهم شهرستان کهگیلویه در مشاغل خانگی یک میلیارد و 500 میلیون تومان و میزان سقف هر یک نفر در مشاغل خانگی 10 میلیون تومان است.
 رحیم نژاد نرخ بیکاری درون استان را 12.96 درصد عنوان و افزود: این درصد در شهرستان کهگیلویه 13 و یک‌دهم بوده که از نرخ استانی بیشتر است.
وی در پایان صحبت های خود ظرفیت‌های کهگیلویه در زمینه‌های مختلف را یادآور شد و تصریح کرد: با بهره‌گرفتن درست از این ظرفیت‌ها می‌توان نرخ بیکاری را در این شهرستان کاهش داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار