عدم عرضه سوخت در پمپ بنزین های شهر کرمان طی روز جاری مردم این شهر را با مشکل مواجه کرده و با وجود اینکه مسئولان از حل مشکل سخن می گویند اما جایگاه های سوخت همچنان تعطیل هستند.
کد خبر: ۵۱۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 29 October 2017
امروز مردم کرمان با مشکل عدم عرضه سوخت مواجه شده اند، از صبح امروز رانندگان تانکر های سوخت رسان به دلیل اجرای طرح برندسازی و آنچه که کاهش نرخ کرایه سوخت گفته می شود از انتقال سوخت به جایگاه های عرضه خودداری کرده اند به همین دلیل اکثر جایگاه های عرضه سوخت از امروز صبح سوخت لازم را برای ارائه در دسترس نداشته اند.

همین امر موجب سرگردانی مردم در جایگاه ها شده است، هر چند هم اکنون که ساعت ۲۱ و ۴۲ دقیقه شب است مسئولان از حل مشکل و عرضه سوخت در پمپ بنزین ها خبر می دهند اما بررسیهای میدانی نشان می دهد که همچنان پمپ بنزین ها سوخت لازم برای عرضه را در اختیار ندارند.
مردم شهر کرمان  نیز که برای تامین سوخت سرگردانند همچنان با مشکل مواجه هستند و خودروهایی که سوخت تمام کرده اند متوقف شده اند و سایر متقاضیان سوخت نیز همچنان در انتظارند و امیدوارند مشکل تامین سوخت به زودی حل شود.

در حالیکه صبح فردا بسیاری از مردم نیازمند سوخت خودرو برای رسیدن به محل کار و مدارس فرزندانشان هستند مردم امیدوارند مسئولان شهر بتوانند مشکل را در ساعات آتی رفع کنند.

سرپرست فرمانداری کرمان در این خصوص می گوید: به مردم اطمینان می دهیم مشکل تامین سوخت به زودی رفع می شود و کار سوخت رسانی آغاز خواهد شد.

علی بابایی افزود: این مشکل به این دلیل ایجاد شده بود که امروز اجرای طرح برندینگ به صورت آزمایشی در کرمان آغاز شده است و برخی از راننده های کامیون بر این عقیده هستند که این طرح به نوعی ترویج واسطه گری در زمینه توزیع سوخت می باشد.

استاندار کرمان طرح برندسازی را در کرمان متوقف کرد

وی افزود: برای رفع این مشکل با دستور استاندار کرمان اجرای این طرح به حالت تعلیق درآمده است و کار توزیع سوخت به زودی آغاز و کار سوخت رسانی در پمپ بنزین ها نیز شروع می شود.

بابایی گفت: اجرای این طرح در کرمان منوط به بررسی های بیشتر شده است و توزیع سوخت به حالت عادی برگشته است.

بنا به اعلام منابع رسمی پمپ بنزین های کرمان برای عرضه سوخت مشکلی ندارند و در صورت ارسال سوخت به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

راننده های تانکر ها: خصوصی سازی یا واسطه تراشی و کاهش درآمد تانکر داران

در این خصوص یکی از کامیون داران می گوید: تا کنون کار توزیع سوخت طبق روال عادی انجام می شده است اما اجرای یک طرح پایلوت با عنوان برندسازی در کرمان آغاز شده است که نرخ کرایه های حمل سوخت را به یکباره کاهش داده است به طور مثال مسافتی را که قبلا ۷۵۰ هزار تومان برای توزیع سوخت دریافت می کردیم هم اکنون طبق این طرح ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.
وی افزود: با توجه به افزایش هزینه های حمل و نقل چنین کاهش نرخ جابجایی سوخت برای کامیون داران قابل توجیه نیست و از مسئولان می خواهیم به این مشکل رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: خصوصی سازی یک بخش قضیه است اما کاهش شدید نرخ ها به صورت غیر واقعی بخش دیگر است که باید در این خصوص تدبیر شود.

 وی گفت: چرا چنین طرحی باید در استان کرمان اجرایی شود در حالیکه این طرح اول باید اصلاح و بعد در شهرهای کوچک اجرا شود و حالت واسطه گری نداشته باشد و بعد اگر موفقیت آمیز بود در استان های بزرگتر هم اجرا شود.

خصوصی سازی باید موجب پویایی اقتصاد شود نه درآمد قشر ضعیف را کم کند

وی خواستار حمایت مسئولان از تانکر داران شد و افزود: خصوصی سازی باید موجب تسهیل در اقتصاد و رونق شود نه اینکه درآمد عده ای را به این صورت کم کند.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان نیز دقایقی قبل در این خصوص گفت: طرح تحت عنوان برندسازی برای توزیع سوخت در کرمان به صورت آزمایشی شروع شده بود که همین طرح موجب اعتراض عده ای از تانکر داران شد.

خلیل همایی بیان کرد: کامیون داران با توجیهات خود می خواهند که ارتباط مستقیم با شرکت نفت داشته باشند و هیچ واسطه ای در این خصوص وجود نداشته باشد.

سوخت کافی در انبار شرکت نفت وجود دارد/ تشکیل شورای تامین

وی بیان کرد: سوخت به میزان کافی در انواع مورد نیاز مردم در انبار سوخت شرکت نفت کرمان وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه نیست، جلسه تامین استان بعد از طرح شدن مشکل تشکیل شد و استاندار دستور لازم را برای توقف طرح در کرمان صادر کرد و کار بار گیری و توزیع سوخت از ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه شروع شده است و طبیعتا تا سوخت به پمپ های بنزین برسد زمان می برد اما کار به روال عادی بازگشته و به زودی سوخت در دسترس همه مردم قرار می گیرد.

وی گفت: سوخت شهرستانهای کرمان و زاهدان نیز از طریق انبار نفت کرمان تامین می شود.

هیچ جای نگرانی وجود ندارد

وی تاکید کرد که هیچ جای نگرانی وجود ندارد و به زودی سوخت مردم شهر کرمان تامین خواهد شد.

این در حالی است که مردم همچنان در انتظار رسیدن سوخت به پمپ بنزین های شهر هستند.

مردم در انتظار سوخت

محمد یکی از شهروندان کرمانی در این خصوص گفت: از صبح امروز این مشکل شروع شد و متاسفانه هیچ اطلاع رسانی در این خصوص به مردم صورت نگرفت و در حالیکه مردم امکان سوخت گیری نداشتند برخی از رسانه ها هم از عدم وجود مشکل خبر می دادند.

وی افزود: خودروی من از ظهر به دلیل عدم وجود سوخت متوقف شد و همچنان در انتظار حل مشکل هستم.

علی نیز که یکی از مسافران حاضر در شهر کرمان است از عصر امروز با مشکل تامین سوخت مواجه شده است و می گوید: اینکه از ابتدای امروز تا کنون اولین خبر خوشحال کننده را شنیدیم و متوجه شدیم تا چند ساعت دیگر سوخت به جایگاه های می رسد خوشحالم.
وی بیان کرد: خصوصی سازی باید راهی برای رونق اقتصاد باشد و به مردم و دولت کمک کند نه اینکه یک شرکت واسطه هم ایجاد شود و درآمد توزیع کنندگان واقعی کاهش یابد، این جای تعجب دارد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون با چنین مشکلی مواجه نشده بود گفت: از مسئولان می خواهیم تدبیر کنند و جلوی تکرار چنین مشکلاتی را در شهرهای بزرگ که مقصد گردشگری هستند بگیرند.

طبق اعلام مسئولان مشکل تامین سوخت پمپ بنزین ها با بارگیری نخستین تانکر ها رفع شده و به زودی سوخت مورد نیاز به مراکز توزیع سوخت در شهر کرمان و شهرستانهای و استان سیستان و بلوچستان خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار