مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به شرایط آب و هوایی این شهرستان گفت: برداشت محصول انار تا اواخر آبان ماه ادامه دارد، از آغاز فصل برداشت تاکنون 9 هزار تن محصول برداشت شده است.
کد خبر: ۵۱۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 28 October 2017
به گزارش تابناک یزد،مهدی غیب اللهی  افزود: 630 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان اختصاص به باغ های انار دارد که سالانه بیش از11هزار تن محصول به دست می آید.
وی افزود: امسال به خاطر تجهیز بخشی از باغ های انار به سیستم آبیاری نوین و آموزش های ترویجی به باغداران تولید انار نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش دارد .
این مسئول با بیان اینکه بیش از یکهزار خانوار کشاورز در بخش تولید انار فعالیت دارند افزود: متوسط تولید انار در واحد سطح 18تن و در بعضی از باغ ها به 30 تن نیز می رسد.
غیب الهی ارقام انارهای مرغوب منطقه از نوع شیرین، ترش، میخوش و ملس عنوان کرد و یادآور شد: کشاورزان انار تولیدی را علاوه بر عرضه در استان های همجوار و تازه خوری، بخشی را به رب سنتی مرغوب تبدیل می کنند.
6 هزار و 480 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به محصولات باغی اختصاص دارد که در بیش از سه هزار هکتار آن آبیاری قطره ای اجرا شده است.
وی معضل خشکسالی و بحران آب را در این شهرستان از جمله مشکلات کشاورزان دانست و افزود: بهترین روش آبیاری برای باغ ها اجرای طرح آبیاری نوین است.
مجموع سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی شهرستان ابرکوه 15 هزار هکتار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار