بهترین های تاریخ دربی. معیارهای زیادی را می توان برای این بازی تعریف کرد؛ اما ما بهترین هایی که رکوردی اختصاصی داشته اند را در این فهرست گنجانده ایم .
کد خبر: ۵۱۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 25 October 2017
به گزارش تابناک : تمام این رکوردها مستند است. آنها را با هم مرور می کنیم :
دروازه بان :
*عابدزاده :13دربی بی شکست، 5بازی برای استقلال و 8بازی برای پرسپولیس. او بهترین بهترین هاست .
مدافعان :
*جواد الله وردی :او در هر دو تیم بازی کرده، الله وردی به جز دربی 6-0 دیگر در هیچ دربی نباخت، 7بازی بی شکست!
*مهدی هاشمی نسب: بهترین مدافع گلزن دربی که بعد از کلانی، ایرانپاک و مظلومی با 5 گل بهترین در مجموع هم بوده است، 4گل به استقلال و یک گل به پرسپولیس .
*افشین پیروانی: 18 بازی و تنها 2باخت، با یک گل زده برای پرسپولیس و ثبت 5برد، با گل او به حریف، پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد .
ابراهیم آشتیانی: 5پاس گل در 2 دربی معروف برای پرسپولیسی ها در برد 4-1 سال 50 و برد 6-0 را او ارسال کرد. آشتیانی در برد 2-0 سال 51 و برد سال 54 با نتیجه 2-0 2 پاس گل دیگر داد تا بهترین پاسور گل در تاریخ دربی باشد
هافبک ها :
*محمود فکری: دفاع و هافبک بزرگی که 10 بار کاپیتان استقلال در دربی بود، در زمان حضور او برد و باخت های تیمش تقریبا بالانس بود؛ اما 2 گل تاریخی او در مهر 82 و اسفند 83 تیم استقلال را برنده دیدار دربی کرد .
*علی پروین: رکوردار حضور در دربی با 20 بازی و حضور در دربی هایی با نتایج 6-0 و 4-1 که در آن ها بهترین هم بوده است، او 27 بار هم سرمربی پرسپولیس در دربی بوده است .
*علی جباری: بهترین مرد استقلال در دربی، جباری 10 بار کاپیتان بود و در این بازی ها 6 پاس گل و 5 گل زده داشت.
مهاجمان :
*حسین کلانی: او هم در تعداد بازی اندک حضورش در دربی بین سال های 47 تا 53 که البته در 3 دیدار هم غایب بود 6 گل برابر تیم فوتبال استقلال زد .
*غلامحسین مظلومی: در تعداد دیدار هایی که به 10 هم نرسید 6 گل به پرسپولیس در دربی زد .
*صفر ایرانپاک: 7 گل در 11 بازی علیه استقلال، او در دربی شش گله غایب بود وگرنه قدرت رسیدن به تعداد بیشتری از گل را هم داشت .
نفرات جایگزین در فهرست برترین های دربی:
در میان نام این نفرات هم کسانی مثل همایون بهزادی، فرهاد مجیدی و مجتبی جباری را داریم که جزو گزینه های رکورددار هستند و هم نفراتی چون مجتبی محرمی، شاهین بیانی، رضا حسن زاده و....
این فهرست را با هم مرور میکنیم :
*نیلسون کوریا: در 405 دقیقه حضور در دربی گل نخورد و رکورددار کلین شیت بود و در مجموع در 450 دقیقه حضور در دربی یعنی در 5 بازی تنها یک گل دریافت کرد .
*محمد پنجعلی: او رکورد بزرگی در دربی نداشت؛ اما تنها 2بار در سال های 62 و69 باخت را تجربه کرد و در دربی های منجر به باخت رفت و برگشت در سال 70 و71 تنها غیبت او باعث باخت پرسپولیس شد. او بهترین مدافع آخر تاریخ فوتبال ماست .
*رضا حسن زاده: مهاجمانی چون پیوس و ناصر محمد خانی او را بهترین دفاع استقلال در دوران حضور خود می دانند، حسن زاده در سال های 67 تا 72 در دربی تنها یک بار باخت و در این مدت استقلال 4بار برنده شد .
*صادق ورمزیار: دفاع چپ برجسته استقلال در دربی که ضمن انجام بازیهای متعصبانه منجر به نتایج خوب استقلال با او شد که 3گل در دربی زد که 2 تایش از روی نقطه پنالتی بوده است .
*شاهرخ بیانی: یک بازی در پرسپولیس و 9بازی در استقلال با 5برد و یک باخت و بقیه مساوی.
*فرهاد مجیدی: دوران حضورش در عرصه برد و باخت ها برابر است؛ اما 3 گل او به خصوص گل دقیقه 90 او، استقلال را در این میدان به شکلی غریب سربلند کرد .
*مجتبی جباری: هافبکی که آقای گل دربی های لیگ حرفه ای است و 4گل زده است و البته فرهاد مجیدی که به او 4گله اطلاق می شود در اسناد رسمی 3 گله است .
*مهدی مهدوی کیا: 3بار در سال های 75 تا 77 و 3بار در سال های 90 و 91 در دربی حضور داشت و با 4برد و 2مساوی در این دربی ها استثنایی عمل کرد. برد 3-0، و 2برد 1-0 و یک برد 3-2 نتیجه عملکرد او بود. او در سال 75یک پاس گل به بزیک و سال 90 به زائد داد و در سال 76 هم یک گل در این مسابقه زد .
*ناصرمحمد خانی: بارز ترین نقش را در یک برد دربی ناصر محمد خانی داشته است که در دربی سال 65 و در جریان برد 3-0 این تیم 2 پاس گل استثنایی داد و یک گل زد.
*همایون بهزادی: زنده یاد همایون بهزادی، در دربی 4 گل زده و اولین کسی بود که در این میدان معتبر هت تریک کرد.
*ایمون زائد: بهترین رکورد در تاریخ دربی را دارد، او در 20 دقیقه حضورش در دربی، 3 گل زده و باعث یکی از برگشت های تاریخی در این مسابقه بوده است .
*صمدمرفاوی: پیوس و برهانی و هادی نوروزی هم در دربی 3 گل زده اند؛ اما در 3 گل مرفاوی 2 گل استقلال را برنده دربی کرد ...
*حسن روشن: بزرگمردی که 3 گل فوق العاده در دربی زد، به جز چند دقیقه پایانی سال 61 که به حساب نمی‌آید در دربی جوانترین گلزن(18سالگی)، جوانترین کاپیتان(22سالگی) و... را داشت .





منبع : ورزش سه 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار