مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به آغاز طرح طرح غربالگری تنبلی چشم گفت: در اجرای این طرح ۶۲ هزار کودک ۳ تا ۶ سال استان بوشهر شرکت دارند.
کد خبر: ۵۱۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 24 October 2017
علی پولادی ریشهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم اظهار داشت: طرح غربالگری تنبلی چشم برای بیست و یکمین سال و همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری تنبلی چشم تا 30 آذر ادامه می‌یابد تصریح کرد: در اجرای این طرح  62 هزار کودک 3 تا 6 سال استان بوشهر در مهدهای کودک و مدارس مشارکت دارند.

پولادی ریشهری، هدف از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم را پیشگیری، برنامه‌ریزی و تلاش در راستای ارتقا سطح سلامت عمومی کودکان عنوان کرد و افزود: طرح بینایی سنجی با محوریت شناسایی کم بینایی متوسط ، شدید و عمیق و افزایش سطح پوشش بینایی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان سه تا شش ساله در تمامی مهدکودک‌ها اجرا می‌شود، گفت: مراحل اجرای طرح شامل غربال سطح یک، تشخیص سطح دو و درمان سطح سه  است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اینکه در طرح غربالگری تنبلی چشم، مربیان آموزش دیده مشارکت دارد گفت: برای اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در استان بوشهر 203 مربی آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که کودکان سه تا شش سال را معاینه و سنجش می‌کنند.

پولادی ریشهری، سن 3 تا 5 سال  را بهترین زمان تشخیص بیماری و 5 سالگی زمان طلایی برای درمان بیماری آمبلیوپی یا تنبلی چشم  دانست و تاکید کرد: در صورت تاخیر در تشخیص ممکن است علاوه بر مشکلات روحی و روانی به نابینایی کودک منجر شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 59 هزار کودک 3 تا 6 سال استان بوشهر تحت پوشش  طرح غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند افزود:  از این تعداد 321 کودک  مبتلا به تنبلی چشم و یک‌هزار و 107 کودک مبتلا به سایر اختلالات بینایی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی  با اشاره به آمار 21 سال گذشته طرح غربالگری تتنبلی چشم گفت: در 21 سال اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم بیش از 432 هزار کودک در استان بوشهر معاینه شدند که نتیجه آن شناسایی و درمان افزون بر 12 هزار کودک بیمار بوده است.

وی افزود: پس از تشخیص اولیه در صورت وجود مشکل، کودک توسط اپتومتریک مورد معاینه قرار می‌گیرد و در نهایت در صورت لزوم، کودک به چشم پزشک ارجاع داده می‌شود تا پس از تشخیص نهایی تحت درمان قرار گیرد.

پولادی‌ریشهری افزود: بر اساس آمارهای موجود در 21 سال گذشته بیش از  4 هزار کودک 3 تا 6 سال استان بوشهر  مبتلا به بیماری تنبلی چشم بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار