معاون استانداری مرکزی:
معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی در تولید و صادرات انار از استان‌های پیشگام کشور است و با ثبت جهانی آن حضور فعالتری در عرصه بین‌المللی خواهیم داشت.
کد خبر: ۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴ 15 February 2015

محمدرضا عاشوری در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی ضمن تاکید بر لزوم شناسایی کانون‌های توسعه در استان عنوان کرد: انجام این مهم علاوه بر افزایش کمی و کیفی کالاها و محصولات تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به وجود بیش از دو هزار و 800 واحد صنعتی در استان مرکزی عنوان کرد: بنا بر برنامه ششم توسعه این تعداد واحد به پنج هزار واحد صنعتی افزایش خواهد یافت.

عاشوری گفت: این واحدهای صنعتی در حال حاضر با ظرفیت 40 تا 45 درصد کار می‌کنند که با کاهش تحریم‌ها می‌توان ظرفیت آنها را تا 80 درصد افزایش داد.

مدیرجهاد کشاورزی ساوه نیز اظهار داشت:سالانه ۵ هزار تن انار از شهرستان ساوه صادر می‌شود

حسن شریفی در کارگروه توسعه صادرات استان‌مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای توانمندی‌های بسیار بالایی بوده اظهار داشت: استان‌مرکزی با تقویت این ظرفیت‌ها می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی استان و کشور کمک کند و بتواند با ثبت محصولات استان در برند جهانی در این راستا گام بردارد.

وی افزود: تا قبل از تحریم‌ها شهرستان ساوه سالانه 20 هزار تن انار به 28 کشور جهان صادر می‌کرده و 90 درصد مردم ساوه 6 ماه از سال را به جمع‌آوری محصول، فرآوری و صادرات این میوه مشغول هستند و در این راستا فعالیت می‌کنند.

مدیرجهاد کشاورزی ساوه تصریح کرد: تولید انار ساوه به طور میانگین 150 هزارتن در سال بوده که این مهم باید در راستای رشد و توسعه اقتصادی کشور و استان بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

شریفی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا بتوانیم محصولات مهم استان مرکزی به ویژه محصولات ساوه را ثبت بین‌المللی کنیم گفت: استان‌مرکزی دومین استان سطح زیرکشت انار بوده و 97 درصد این محصول در ساوه وجود داردکه بعد از ساوه استان فارس در تولید انار گام‌های خوبی را برداشته است.

وی افزود: درحال حاضر 10 هزار هکتار سطح زیرکشت انار در ساوه وجود دارد که باغات اقتصادی انار در ساوه 9 هکتار را به خود اختصاص داده و در ساوه 100 هزار تن انار صادراتی وجود دارد که سبب شده این محصول ثبت جهانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار