کد خبر: ۵۰۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 08 October 2017
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید منطقه سیستان گفت: 45 مجوز و موافقت اصولی با سرمایه گذاران خارجی در استان منعقد شده است.

 سکینه اشرفی افزود: در جلسات و کارگروه های متعدد و در سطوح مختلف مسائل استان بررسی و پی گیری می شود و یکی ازموضوعات مهمی که در منطقه سیستان به جد پیگیری می شود ترانزیت مسیر چابهار به میلک است که این امر باعث ایجاد اشتغال و رونق کسب وکار خواهد شد.

سکینه اشرفی با اشاره به اهمیت طرح آبیاری با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان ، گفت: 20 هزار هکتار از کل طرح آماده بهره برداری است که در فصل جدید کشت فاز اول آن اجرایی خواهد شد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ، تغییر الگوی کشت در منطقه در دستور کار است افزود: بخش کشاورزی ارزش افزوده ندارد و برای ارزش افزوده بخش کشاورزی و منافع کشاورزان باید صنعت در کنار کشاورزی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خاطر نشان کرد: 45 مجوز و موافقت اصولی با سرمایه گذاران خارجی در استان منعقد شده است که بخش قابل ملاحظه آن در سیستان و در حوزه انرژی ها نو و تجدید پذیراست ،که علاوه بر تولید برق و ارزش افزوده ،انتقال دانش ساخت نیروگاه ها را نیز به دنبال دارد.

اشرفی اولویت اصلی دولت را رفع موانع تولید و تسهیل آن برشمرد و تصریح کرد: به بانک های استلان اعلام شده است که شرایط خاص استان را در پرداخت تسهیلات و رونق تولید مد نظر قرار دهند و نگاه تبعیضی در این خصوص در نظر گرفته شود ، چرا که این موضوع از سوی دولت و هیات وزیران مورد توجه قرار دارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار