مسئول طرح کمربند سبز استان یزد گفت: در حال حاضر مطالعاتی صورت گرفته که برای ادامه ایجاد کمربند سبز یزد از پساب فاضلاب استفاده شود.
کد خبر: ۵۰۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 05 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»محمدجواد عباسی با اشاره به اینکه مطالعات طرح کمربند سبز یزد از سال 1375 شروع‌شده است، گفت: تاکنون سه فاز این طرح به مساحت 280 هکتار اجراشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فاز یک طی سه الی چهار سال متوالی تکمیل‌شده و کلاً 94 قطعه است، افزود: مساحت فاز یک 110 هکتار بوده و از روبروی امامزاده سلطان شاهدیه شروع‌شده و تا شهرک صنعتی (ایستگاه شهید باهنر) ادامه دارد.

مسئول طرح کمربند سبز استان یزد بابیان اینکه علاوه بر زیتون گونه‌های مقاوم به خشکی مانند اکالیپتوس، سنجد شیرین، سنجد تلخ، زبان‌گنجشک و کاج و سرو نیز کاشته شده است، اظهار داشت: آبیاری این فاز از طریق چاه با دبی 25 لیتر در ثانیه در حال انجام است.

عباسی با تأکید بر اینکه فاز دوم طی سال‌های 93 الی 95 تکمیل‌شده است و مساحتی حدود 100 هکتار دارد، اذعان کرد: مکان این طرح جنب شهرک صنعتی (محصورشده بین جاده کمربندی، شهرک صنعتی و جاده فولاد آلیاژی) است.

وی خاطرنشان کرد: 40 هزار درخت زیتون در فاز دو کاشته شده که از طریق پمپ و سیستم قطره‌ای با بهره‌برداری از چاه با دبی 20 لیتر در ثانیه آبیاری می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه فاز سه طی سال‎های 94 الی 95 تکمیل‌شده است، تصریح کرد: فاز سوم که جنب فاز دوم قرا گرفته است مساحتی حدود 70 هکتار دارد.

عباسی ادامه داد: 19 هزار درخت زیتون در فاز سه کاشته شده است که از طریق تانکر با بهره‌برداری از چاه با دبی 20 لیتر در ثانیه آبیاری می‌شود و فاز دو و سه در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از آب پساب است.

مسئول طرح کمربند سبز استان یزد یادآور شد: 80 هکتار در بیابان، تاغ کاری و قره داغ و همچنین کشت زینتی (خرزهره، سنجد تلخ و شیرین، زیتون و قره داغ) بین دو باند کمربندی جدید زارچ به جاده طبس صورت گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: یک چاه در محل فاز دو و سه وجود دارد که جهت آبیاری فضای سبز از آن استفاده می‌شود و همچنین در محل فاز یک نیز که چاه موردنظر جنب جاده کمربندی یزد کرمان قرارگرفته است که با نظارت اداره منابع طبیعی احاله مدیریت به سازمان پارک‌ها شده است.

عباسی افزود: در حال حاضر مطالعاتی صورت گرفته که برای ادامه ایجاد کمربند سبز از پساب استفاده شود.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر گستردگی و جامعیت طرح کمربند سبز خاطرنشان کرد: حدود 80 هکتار جنب پل غدیر تحویل شهرداری شاهدیه شده است؛ همچنین 25 هکتار کنار کوه دخمه تحویل سازمان فضای سبز و پارک‌ها و 25 هکتار دیگر نیز جنب کوه دخمه توسط سازمان فضای سبز اجراشده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار