مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: از جمله عوامل انحراف جامعه در آن شرایط، قدرت و ثروت بود که خیلی ها را به اسارت در آورده بود؛ به طوری که در مقابل امام معصوم ایستادند.
کد خبر: ۵۰۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 03 October 2017
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: آگاهی، فهمیدن و ژرف‌اندیشی از جمله راه‌های نجات انسان است، انسان آگاه و بابصیرت عمق حوادث را می‌بیند و مسائل را به موقع تشخیص می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا؛ به نقل از روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش مصطفی خزاعی در مراسم سوگواری و عزاداری کارکنان اداره کل به مناسبت عاشورای حسینی با اشاره به اهمیت تاریخی قیام عاشورا، اظهار کرد: حرکت و قیام تاریخ‌ساز امام حسین (ع) در شرایط سخت و دشواری اتفاق افتاد؛ چرا که در فضای غبارآلود آن زمان جبهه کفر و ایمان در جامعه مشخص نبود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: از جمله عوامل انحراف جامعه در آن شرایط، قدرت و ثروت بود که خیلی ها را به اسارت در آورده بود؛ به طوری که در مقابل امام معصوم ایستادند.

وی با بیان این که بسیاری از جنگ‌ها و کشتارها در طول تاریخ با انگیزه ثروت و قدرت بوده است، تصریح کرد: در زمان امام حسین (ع) نیز ثروت و قدرت باعث شد تا عده زیادی در کنار یزید قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان جهالت را از دیگر عوامل انحراف جامعه در دوران امامت اباعبدالله‌الحسین(ع) ذکر کرد و افزود: نادانی و جهالت باعث شد تا بسیاری از  افراد از مسیر اصلی اسلام خارج شوند.

خزاعی با بیان این که صاحبان قدرت و ثروت افراد جاهل را تحت تأثیر قرار می‌دادند، خاطرنشان کرد: هر دو گروه در مقابل امام حسین(ع) صف‌آرایی کردند و با ایشان جنگیدند.

وی با اشاره به عبرت های عاشورا، گفت: یکی از درس های عاشورا آن است که انسان تقوا داشته باشد تا بتواند حق و باطل را به درستی تشخیص دهد.

خزاعی آگاهی و بصیرت را از دیگر درس ها و عبرت های عاشورا خواند و تصریح کرد: آگاهی، فهمیدن و ژرف اندیشی از جمله راه های نجات انسان است.

وی گفت: انسان آگاه و بابصیرت عمق حوادث را می بیند و مسائل را به موقع تشخیص می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار