کد خبر: ۴۹۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ 24 September 2017
عباس مظفری رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: کارگاه آموزشی مددکاری اجتماعی ویژه کارشناسان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشاوران مراکز مشاوره ادارات آموزش و پرورش مناطق 14 گانه با همکاری دادگستری استان در کانون طه شهرستان گرگان و با حضور دکتر حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاران ایران برگزار شد.

مظفری هدف از برگزاری این دوره آموزشی را توانمندسازی کارشناسان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعیو مشاوران مراکز مشاوره و تقویت سیستم ارجاع مناسب عنوان نمود و افزود با توجه به ورود فضای مجازی به دنیای حقیقی دانش آموزان و به تبع آن آسیب های نو پدید و با توجه به کمبود حضور  مشاور در مدارس و نیاز به پیگیری برخی مسایل دانش آموزان حضور فردی که تسهیل گر  وپیگیری  کننده مسایل دانش آموزان باشد ضرورت دارد به همین منظور کارگاه آموزشی یکروزه با حضور دکتر موسوی چلک رییس انجمن مددکاری ایران در روز چهارشنبه 29 شهریور با همکاری دادگستری استان برگزار گردید. در این دوره مشاوران و کارشناسان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با نحوه تکمیل یک پرونده مددکاری اجتماعی آشنا شده و کار عملی  تکمیل  پرونده مددکاری را اجرا نمودند.

دکتر موسوی چلک رییس انجمن مددکاری ایران در این کارگاه آموزشی گفت : آموزش و پرورش بهترین بستر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی می باشد.این تفکر اشتباه است که آموزش و پرورش در آسیب های اجتماعی نقش دارد بلکه  بسیاری از آسیب ها محصول بیرون از محیط مدرسه است که در آموزش و پرورش  خود را نشان می دهد.

ایشان در ادامه ماموریت های مددکار اجتماعی را کمک به ارتقاء کیفیت زندگی مردم(بهتر زیستن) و کمک به ارتقاء توسعه شاخص های سلامت اجتماعی عنوان نمود و اذعان داشتند مددکاری اجتماعی یک حرفه کاربردی و رشته تحصیلی دانشگاهی است که توسعه و تغییر اجتماعی، انسجام اجتماعی و توانمندسازی و آزادسازی افراد را تسهیل می کند. اصول عدالت اجتماعی، حقوق بشر، مسئولیت جمعی و احترام به تفاوت ها و...  در مددکاری اجتماعی اساسی اند. مددکاری اجتماعی، با تکیه بر علوم اجتماعی، علوم انسانی و دانش بومی، افراد و ساختارها را در مقابله با چا لش های زندگی و ارتقاء رفاه و بهزیستی درگیر می کند و در نها یت هدف غایی مددکاری اجتماعی بهزیستی فردی و اجتماعی افراد می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار