فصل شیدایی که نمایشی میدانی و چند رسانه‌ای به طراحی و کارگردانی سعید اسماعیلی است، این روزها در منتهی الیه بولوار امیرکبیر شیراز که به جاده بوشهر معروف است در حال اجرا است. تولیدکنندگان این نمایش مدعی هستند، فصل شیدایی در یکی از اجراهای خود 14هزار بیننده داشته و از این نظر پرمخاطب ترین نمایش ایران به شمار می رود.
کد خبر: ۴۹۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 07 September 2017
تابناک فارس به نقل از افسانه:این نمایش پس از اجرا در استان‌های مختلف ایران از جمله خوزستان، یزد، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و جزیره ابوموسی و کشور عراق حالا در شیراز اجار می شود. این نمایش عوامل زیاد و دکور سنگینی دارد و بیش از 260 هنرمند در قامت عوامل و بازیگر در آن ایفای نقش کرده اند.

این نمایش که راوی و نویسنده آن رسالت بوذری است، ضمن مرور تاریخ به موضوع توسل و تمسک به اهل بیت می‌پردازد و توجه مخاطبان را طی ۲ ساعت به موضوعاتی چون زندگی حضرت آدم، حضرت نوح، بعثت پیامبر اسلام، شهادت حضرت زهرا، امامت امام مجتبی، واقعه کربلا، حدیث سلسله‌الذهب امام رضا، انقلاب اسلامی، جنگ ایران و عراق و ظهور جلب می کند.

از امکانات چند رسانه ای در آن استفاده خوبی شده است و تاکنون  شیرازی ها از آن استقبال خوبی به عمل آورده اند. در برخی از صحنه های آن به ویژه اپیزود مربوط به دفاع مقدس از امکانات واقعی همچون انفجار استفاده می شود و این صحنه را باورپذیر کرده است. فارغ از مسائل کیفی اجرای نمایش میدانی به این وسعت در سال های اخیر در شیراز سابقه نداشته و تجربه خوبی برای علاقه مندان است به ویژه آنکه بلیت این نمایش به صورت رایگان از طریق سایت ایران تیک توزیع می شود. مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) تهیه کنندگپی این اثر هنری را بر عهده داشته است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار