مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد گفت: شناور لندینگ کرافت 500 تنی 'توحید قشم' با اعتبار 30 میلیارد ریال ساخته و از طریق ساحل روستای کووه ای این جزیره به آب انداخته شد.
کد خبر: ۴۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 17 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، جهانگیر مجیدی روز چهارشنبه در آیین به آب انداختن این شناور، با بیان اینکه 35 نفر از مهندسان و نیروهای فنی در عملیات ساخت این شناور فعالیت داشته اند، طول، عرض و ارتفاع این لندینگ کرافت را به ترتیب 48.5، 12 و افزون بر سه متر اعلام کرد.
 
وی ادامه داد: این شناور با دو موتور 460 اسب بخار، دو ژنراتور و با سرعت هفت گره دریایی در ساعت، قابلیت حمل 30 کانتینر 40 فوتی را دارد.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: این لندینگ کرافت متعلق به شرکت صنعت تمیم بوده و عملیات ساخت آن بهمن سال 91 آغاز شده است.
 
وی ادامه داد: این شناور با هدف ارایه خدمات در حوزه نقل و انتقال خودرو بین اسکله های لافت و بندر پهل، وارد آب های خلیج فارس شد.
 
مجیدی از اختصاص 360 هکتار زمین در محدوده اسکله کاوه برای اجرای این طرح صنعتی و در چارچوب طرح کلان ایجاد شهرک دریایی خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت ها و توان بالای ساخت شناور به روش های سنتی و صنعتی در قشم، می توان این جزیره را به قطب مهم شناورسازی منطقه تبدیل کرد.
 
به گفته وی با ساخت شهرک دریایی در قشم، شرکت های سنتی سازنده شناور در یک فرآیند مدیریت شده به سمت تولید شناورهای صنعتی هدایت می شوند.
 
مجیدی با اشاره به ضرورت توسعه صنعت شناوری سازی در جزیره قشم، گفت: این رویکرد یکی از مهمترین راه های توسعه صنعتی قشم به شمار می رود و این اقدام می تواند به افزایش توان تولید و ایجاد اشتغال در منطقه کمک کند.
 
لندینگ کرافت یک نوع شناور دریایی است که وظیفه آن جابجایی و پیاده کردن خودروها و انسان ها در سواحل است.
 
این شناورها در ابعاد و طراحی های مختلف برای فراهم کردن نیازهای لجستیکی متفاوت ساخته می شود و اغلب این شناورها دارای دری در جلوی شناور هستند که با باز شدن، تبدیل به یک سطح شیبدار شده و عمل بارگیری و تخلیه از طریق آن انجام می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار