مراسم رونمایی از فرآیند ارسال الکترونیکی فرم تقاضای انتقال حقوق استیجاری آستانقدس رضوی برگزارشد.
کد خبر: ۴۸۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 25 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،روز گذشته با حضور مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی،عبدالحسین رامشی و معاون املاک و اراضی آستانقدس رضوی ،غلامرضا رحمتی زاده و هیئت همراه و خدادادی معاون ثبت اسناد و املاک در امور اسناد و قاسم صانعی فر ، رییس اداره بازرسی ثبت اسناد و اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی از فرآیند الکترونیکی فرم تقاضای انتقال حقوق استیجاری در محل کانون سردفتران و دفتریاران رونمایی شد.

در این مراسم ابتدا مدیر کل  ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی فاصله گرفتن از روش های سنتی و حرکت به سمت و سوی ثبت الکترونیک را اقدامی ارزنده توصیف  و اظهار داشت:  در جهت تسریع در امور ارباب رجوع و کاهش انتظار برای صدور پیش نویس سند اجاره و کاهش سفرهای درون شهری این اقدام آستانقدس رضوی را  بسیار مطلوب و هم گام با اقدامات اخیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت الکترونیکی شدن فرآیند صدور سند توصیف کرد.
 در ادامه رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی ، غلامپور ضمن 
خوش آمد گویی به مهمانان حاضر اظهار داشت: اداره ی آستانقدس رضوی در زمره ی نهادهایی است که نهایت دقت و ظرافت حقوقی در تنظیم پیش نویس های سند اجاره را اعمال کرده و دفاتر اسناد رسمی نیز در تعامل با این اداره همت والایی دارند.

وی افزود : در حال حاضر به لحاظ محدودیت عددی نمایندگان آستانقدس رضوی انتظار های طولانی برای امضا ذیل اسناد اجاره وجود دارد و از مسولین محترم تقاضای افزایش تعداد نمایندگان را داریم تا فرآیند تنظیم سند و عدم معطلی صاحبین سند به حداقل برسد.

 رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون 10 دفتر به عنوان پایلوت در جهت انجام فرآیند الکترونیکی فرم تقاضای انتقال حقوق استیجاری عرصه انتخاب شده  و دفاتر مذکور تنها اسناد اجاره ی خود را از طریق این سامانه ارسال می کنند.

 شایان ذکر است پس از مشخص شدن نواقص احتمالی و رفع ایرادات در آینده ای نزدیک تمام دفاتر به این سامانه تجهیز و متصل  خواهند شد.

در خاتمه معاون  املاک و اراضی آستانقدس رضوی اقدام دفاتر اسناد رسمی در جهت تعامل با آستانقدس رضوی را اقدامی خداپسندانه اعلام  کرد و هر کدام از سردفتران و دفتریاران استان را به عنوانی خادمی در دفتر خود در جهت خدمت به مجاورین بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) توصیف  کرد و  گفت : بسیاری از این اقدامات فارغ از مباحث مادی و دنیوی اجری اخروی داشته و قطعا خدمت همکاران سردفتر و دفتریار نزد خداوند متعال بی مزد نخواهد بود.

در پایان پرچم آستان مقدس رضوی به رسم هدیه و از باب تبرک به کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار