با گذشت حدود 2ماه از نشانه گذاری شناگاه های آلوده سواحل خزر از سوی محیط زیست، این شناگاه ها برغم نصب پرچم زرد هشداردهنده آلودگی، همچنان مورد اقبال شناگران به خصوص مسافران از اقصی نقاط کشور است.
کد خبر: ۴۷۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 14 August 2017
به گزارش تابناک : درسال جاری از52 شناگاه مصوب در ساحل خزر در مازندران از سوی محیط زیست 12 شناگاه آلوده به مواد میکروبی شناخته شد که با تابلوهای زرد رنگ نشانه گذاری شدند.
با این وجود این شناگاه ها که در طرح های سالمسازی دریای خزر در مازندران قرار گرفته، به دلیل تعطیل نشدن همچنان مورد اقبال شناگران است و پرچم های هشدار نیز جلودار مردم برای دوری از شنا در این مناطق نشده است.
شناگاه آلوده به مناطق ازسواحل خزر اتلاق می شود که پسماندهای صنعتی ، خانگی و شیرابه زباله ها از طریق رودخانه ها به طور مستقیم به دریا می ریزد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برای اجرای طرح های سالمسازی در سواحل خزر باید از دانشگاه علوم پزشکی گواهی صلاحیت دریافت می کردند که هیچ یک از 92 طرح سالمسازی این مجوز را ندارند.
دکترمحسن اعرابی در گفت وگو با ایرنا افزود: صرفنظر از شناگاه های آلوده سواحل خزر در مازندران ،بیشتر طرح های سالمسازی نیز صلاحیت لازم را از لحاظ ارایه خدمات بهداشتی ندارند.
وی نداشتن سرویس بهداشتی، دوش مناسب استحمام ، نداشتن صلاحیت بهداشتی فروشگاه را از مشکلات طرح های سالمسازی دریای خزر در مازندران اعلام کرد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهارداشت : از نظر ما شناگاه های آلوده دارای بار میکروبی برای شناگران هستند و باید شنا در این مناطق جلوگیری شود و صرف نصب پرچم نمی تواند مانع شنا در این مناطق شود.
معاون دریایی محیط زیست مازندران نیز استمرار حضور مسافران و شنا در شناگاه های آلوده سواحل خزر را در این استان با وجود نشانه گذاری هشداردهنده مورد تایید قرار داد.
مریم موسوی به خبرنگارایرنا گفت : محیط زیست از لحاظ قانونی اهرم ممانعت از شناگران را در شناگاه های آلوده ندارد و ما آگاهی دهی لازم را با نصب پرچم زرد به معنای شنا ممنوع به شناگران دادیم و آنها باید خودشان در این مناطق شنا نکنند.
وی در مورد باز بودن طرح های سالمسازی در شناگاه های ممنوعه نیز گفت : صدور مجوز برای طرح های سالمسازی از سوی ارگان های دیگری انجام می شود که ارتباطی با دریا ندارد و شناگران می توانند از سایر مزیت های این طرح ها استفاده کنند.
موسوی اظهارداشت : شناگاه های ممنوعه از لحاظ بار میکروبی برای شناگران می تواند بیماری های پوستی را به دنبال داشته باشد و انتظار ما از شناگران نیز جدی گرفتن پرچم های هشدار شنا ممنوع است.
مازندران 338 کیلومتر ساحل خزر را در اختیار دارد که 52 شناگاه و 93 طرح سالمسازی را در این سواحل برای مسافران ایجاد کرده است.
براساس بررسی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران علت سفر 80 درصد از مسافران به این خطه شمال کشور استفاده از سواحل خزر است و مازندران به تنهایی حدود 50 درصد از ساحل خزر را در اختیار دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار