مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس گفت: فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم از روز چهارشنبه (یکم شهریورماه 96) همزمان با سراسر کشور در تمام مناطق شهری، روستایی و عشایری فارس آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷ 13 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید یحیی هاشمی افزود: اعضای شورای اسلامی در صحن رسمی شورا با حضور فرماندار یا نماینده وی نسبت به انتخاب هیات رئیسه سنی اقدام خواهند کرد به نحوی که مسن ترین فرد به عنوان رئیس و جوان ترین فرد به عنوان منشی تعیین می شوند و آیین ادای سوگند توسط منتخبان انجام می شود.
وی ادامه داد: پس از مراسم ادای سوگند، اعضای شورا باید نسبت به انتخاب هیات رئیسه یک ساله خود اقدام کنند و به استناد بند یک ماده هفت قانوان شوراها، پس از انتخاب هیات رئیسه دائم در نخستین جلسه که بنا به دعوت رئیس شورا تشکیل می شود، نسبت به انتخاب فرد واجد شرایط به عنوان شهردار و پیشنهاد آن به استاندار برای سیر مراحل قانونی و صدور ابلاغ انتصاب شهردار اقدام خواهند کرد.
وی ادامه داد: تصمیمات و مصوبات شورا نیز پس از انجام مراسم تحلیف و ادای سوگند، قانونی و رسمی خواهد بود.
هاشمی بیان کرد: مراسم آغاز به کار شوراهای اسلامی دوره پنجم و تقدیر از اعضای شورای دوره چهارم در مرکز استان با حضور مقامات استانی و شهرستان شیراز و در سایر شهرستان های این استان با حضور فرمانداران و دیگر مسئولان شهرستانی به طور همزمان انجام می شود.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس افزود: همچنین اعضای شوراهای اسلامی روستاها موظفند که ظرف مدت 15 روز پس از آغاز فعالیت قانونی خود با رعایت شرایط احراز تصدی سمت دهیار، دهیار مورد نظر را انتخاب و برای صدور حکم به بخشداری محل معرفی کنند.
او ادامه داد: البته شورای روستا می تواند در صورت تمایل نسبت به انتخاب و ابقای دهیار فعلی نیز اقدام کند که در این صورت شورا موظف است مصوبه انتخاب دهیار را برای صدور حکم به بخشداری ذی ربط ارسال کند و تا زمان صدور حکم، دهیار کماکان باید به فعالیت خود ادامه دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار