حدود ۲۵۰ خبرنگار داخلی و خارجی از ۳۰ کشور دنیا این مراسم را پوشش دادند. روزنامه‌های امروز هم برای انعکاس هر چه بهتر این رویداد ملی تیتر و تصویر نخست خود را به مراسم تحلیف اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۴۷۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 06 August 2017
به گزارش تابناک : حدود ۲۵۰ خبرنگار داخلی و خارجی از ۳۰ کشور دنیا این مراسم را پوشش دادند. روزنامه‌های امروز هم برای انعکاس هر چه بهتر این رویداد ملی تیتر و تصویر نخست خود را به مراسم تحلیف اختصاص داده‌اند.

«تکرار امانت ملت» عنوان گزارش «شرق» درباره مراسم دیروز تحلیف بود که در آن می خوانیم: یک صدوبیست‌و‌ششمین جلسه علنی در مجلس دهم یک دستور کار داشت؛ تحلیف منتخب ٢٩ اردیبهشت ١٣٩٦، «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری دولت دوازدهم. مراسمی که با پایان آن، تمبر آن با حضور رؤسای سه قوه رونمایی شد و هرکدام جمله‌ای بر آن نوشتند.

این روزنامه ضمن شرح آنچه در مراسم دیروز گذشت، در سرمقاله خود نوشت: برگزاری مراسم شکوهمند و عزت‌آفرین تحلیف ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در روز شنبه ١٤ مرداد ١٣٩٦، نقطه اوج روندی است که با برگزاری انتخاباتی شکوهمند و غرورآفرین در ٢٩ اردیبهشت آغاز شد. انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی در کشورمان، فرایندی بی‌بدیل یا حداقل کم‌نظیر در جهان در سه گام و با سه پیام متفاوت است: گام نخست انتخاب رئیس‌جمهور با رأی مستقیم ملت که این همان تبلور و تجلی مردم‌سالاری است. گام دوم تأیید انتخاب ِمردم و تنفیذ منتخب ملت از سوی رهبری اسلامی که این همان تجلی و تبلورِ اسلامیت نظام است و گام سوم سوگند رئیس‌جمهور در پیشگاه نمایندگان ملت و با حضور نمایندگان قاطبه دولت‌ها، افکار عمومی مردم و نهادهای بین‌المللی است که به منزله تأیید و پذیرش جهانی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «ایران» ‌بخشی از سخن حسن روحانی در مراسم تحلیف با عنوان «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت، برنامه محوری ماست». را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده و همچنین به سخنان رییس قوه مقننه و رییس قوه قضائیه در این مراسم پرداخته است.

روزنامه ایران هم چنین به «پیام های دیپلماتیک مراسم تحلیف» پرداخت. از نگاه این روزنامه، نخستین پیام، تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهد دموکراسی در منطقه است. دوم، حضور این تعداد از مقامات بلندپایه خارجی نشان می‌دهد که دنیا پیام تعامل، گفت‌وگو و صلح‌طلبی ایران را بخوبی دریافت کرده و به دنبال توسعه روابط با ایران و استفاده از پتانسیل‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی آن است. پیام سوم حاکی از ارتقای منزلت استراتژیک و پرستیژ بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی است. چهارم، حضور گسترده مقامات خارجی نشان‌دهنده حمایت آنان از برجام و تمایل دنیا به منش تعامل و مذاکره و صلح‌طلبی به جای سیاست تقابل، جنگ، تحریم و نفرت‌پراکنی است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «آرمان امروز» تصویر نخست خود را به عکسی از حسن روحانی، علی لاریجانی و صادق لاریجانی در مراسم تحلیف اختصاص داده و در همین راستا تیتر «تحلیف تاریخی روحانی» را انتخاب کرده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «آفتاب یزد» تیتر نخست «تعهد به مردم،‌ توصیه به دنیا»‌ را برگزیده و گزارشی از سخنان روحانی و جزئیات مراسم تحلیف آورده است.

روزنامه آفتاب یزد هم چنین سخنان دیروز رییس جمهوری را چنین تحلیل کرد: حسن روحانی، رئیس دولت‌ها‌ی یازدهم و دوازدهم، روز گذشته برای آخرین بار با ملت ایران پیمان بست. او در پیشگاه آحاد مردم کشور، بزرگان و کنشگران آسمان سیاست ایران، عهد کرد که دولت دوازدهم دولتی معتدل خواهد بود که نه با هر پرخاشی بترسد و تسلیم شود و نه با هر هیجانی برآشفته شود و بجنگد. او در نطق پس از ایراد سوگند ریاست جمهوری اش، واژگان «صلح» و «اصلاح» را در چند نوبت توامان به کار برد و «دولت دوازدهم را دولتی مصلح خواند که چه در سیاست داخلی و چه خارجی صلح را برجنگ و صلاح را بر جمود ترجیح می‌دهد.»

این روزنامه همچنین به سلفی نمایندگان با موگرینی،‌ غیبت رقبای روحانی و ۳۶ نماینده مجلس در مراسم روز گذشته اشاره کرده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «شهروند» تیتر یک «باید پاسخگوی مردم باشیم» را انتخاب کرده و به سخنان سران کشور در مراسم تحلیف اشاره کرده است.

این روزنامه همچنین تصویر نخست خود را به عکس دسته جمعی از سران کشورمان با هیات‌های خارجی در مجلس اختصاص داده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «اعتماد» تیتر یک «دولت معتدل و مصلح» و روتیتر «روحانی خط مشی دولت دوازدهم را اعلام کرد» انتخاب کرده و به مراسم تحلیف پرداخته است.

روزنامه اعتماد در یادداشت «تحلیف، حسرت‌ها و امیدها» سخنان رییس‌جمهور را دارای نکاتی دانست که عنوان می کرد، به برنامه‌ها و اظهاراتی که در روزهای انتخابات داشت وفادار است.
اعتماد افزود: درسیاست داخلی، مسائل اقتصادی و سیاست خارجی نکات حساس و کلیدی مورد اشاره رییس‌جمهور قرار گرفت و راهبردهای مربوط به این حوزه‌ها را اعلام کردند. مهم‌تر از همه اینکه رییس‌جمهور اعلام کرد که کابینه اصلاح‌طلبانه عمل می‌کند و شجاعت دارد. تاکید کردند که کابینه، کابینه‌ای نیست که بر اثر فشارها از کوره در برود و منفعل شود و متقابلا این کابینه آنگونه هم نخواهد بود که بخواهد هیجان زده شود و احساساتی عمل کند. مجموعه این تاکیدات، نکات امید بخشی است که این امید را افزایش می‌دهد تا کابینه‌‌ای که رییس‌جمهور معرفی می‌کند با توجه به مجموعه نقطه نظراتی صاحبنظران و دلسوزان کشور مطرح کردند و ایشان هم همگی را شنیده‌اند، بسته شود.

این روزنامه همچنین تصویر نخست خود را به عکسی از حسن روحانی در حالی که به سمت مقامات کشور قدم برمی‌دارد اختصاص داده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «قانون» تصویر نخست خود را به عکسی از حسن روحانی در صحن مجلس اختصاص داده و تیتر نخست «قسم روحانی!» و روتیتر «رییس جمهور با سوگند در خانه ملت پاسداری خود از قانون اساسی را اعلام کرد» برگزیده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «جمهوری اسلامی» تصویر نخست خود را به عکس دسته جمعی سران کشور با هیات‌های خارجی اختصاص داده و تیتر نخست «این دولت می‌خواهد معتدل باشد»‌ را انتخاب کرده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «وقایع اتفاقیه» تصویر نخست خود را به عکسی از رییس جمهور کنار رییس قوه قضائیه در مجلس اختصاص داده است.

این روزنامه همچنین تیتر یک «تحلیف صلح» و روتیتر «مراسم تحلیف رئیس جمهوری با حضور ۱۲۰۰ مهمان داخلی و خارجی در بهارستان برگزار شد» را برگزیده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «ابتکار» تیتر نخست «ایستاده با سوگند» را انتخاب کرده و تصویر نخست خود را به عکسی از نمای کلی مجلس که مهمانان خارجی و سران کشور را نشان می‌دهد، اختصاص داده است.

این روزنامه همچنین سرمقاله خود را با تیتر «اولویت کدام است؛ برنامه یا وزیران؟» به سخنرانی رییس جمهور کشورمان در مر اسم تنفیذ اختصاص داده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «جام جم» تیتر نخست «ایران، آغازگر نقض برجام نخواهد بود» را برگزیده و تصویر نخست خود را به عکسی از سران قوای کشور در مجلس اختصاص داده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «جوان» تیتر نخست «قسم جدید برای حل مشکلات مردم» را انتخاب کرده و به سخنان سران کشور در مراسم تحلیف روز گذشته پرداخته است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «رسالت» تیتر یک «رییس جمهور: حاکمیت دوگانه در کشور ما وجود ندارد» را ‌انتخاب کرده و تصویر نخست خود را به عکسی از سران قوای کشور در مراسم تحلیف اختصاص داده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «فرهیختگان» تیتر یک «پایان "دولت قبل"» را برگزیده و تصویر نخست خود را به عکسی از حسن روحانی در حالی که قصد ورود از دری را دارد، نشان می‌دهد.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «همشهری» تصویر نخست خود را به عکس دسته جمعی سران کشور با هیات‌های خارجی اختصاص داده و در همین راستا تیتر «برخورد یکپارچه دولت و ملت در صورت نقض برجام» را انتخاب کرده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «کیهان»‌ تیتر نخست «رونمایی از مادر مذاکرات به جای مقابله با مادر تحریم‌ها!» را برگزیده و تصویر نخست خود را به عکسی از سران قوای کشور در مجلس اختصاص داده است. روزنامه «کیهان» اما در گزارش تحلیلی خود از این مراسم نوشت: مراسم تحلیف رئیس جمهور روز گذشته با حضور مسئولین، نمایندگان مجلس و میهمانان خارجی برگزار شد و روحانی طی سخنانی در مجلس شورای اسلامی به جای مقابله با مادر تحریم‌ها از مذاکرات منتهی به برجام که دستاورد تقریبا هیچ آن امروز برای همگان آشکار شده است با عنوان مادر مذاکرات یاد کرد!

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «بهار»‌ تیتر یک «سوگند مصلحانه» را انتخاب کرده و تصویر نخست خود را به رییس جمهور که کنار رییس قوه قضاییه ایستاده، اختصاص داده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «اطلاعات» تیتر نخست «رئیس جمهوری: اصلاح و صلح را بر جمود و جنگ ترجیح می‌دهیم» را انتخاب کرده و تصویر نخست خود را به حسن روحانی که کنار رییس قوه قضائیه ایستاده، اختصاص داده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «دنیای اقتصاد» تصویر نخست خود را به سخنرانی حسن روحانی در میان سران کشورمان و هیات‌های خارجی اختصاص داده است.

این روزنامه همچنین تیتر «از صف بازندگان برجام خارج شوید» و روتیتر «توصیه روحانی به مخالفان توافق هسته‌ای» را برای مراسم تحلیف انتخاب کرده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «وطن امروز» تیتر نخست «امروز روزگار مادر تحریم‌ها نیست» را انتخاب کرده و به سخنان رییس جمهور کشورمان درباره تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران اشاره کرده است.

این روزنامه تصویر نخست خود را به نمایی نزدیک از حسن روحانی در مراسم تحلیف در صحن مجلس اختصاص داده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «۱۹ دی» تیتر یک «‌تفاهم ملی، ضرورتی تاریخی» را انتخاب کرده و تصویر نخست خود را به عکسی از حضور هیات‌های خارجی و سران کشور در مراسم تحلیف اختصاص داده است.

مراسم تحلیف در روزنامه ها

روزنامه «خراسان» تیتر نخست «تحلیف با چاشنی ضدترامپ»‌ را برگزیده و تصویر نخست خود را به عکس دسته جمعی سران کشور و هیات‌های خارجی در مراسم تحلیف اختصاص داده است.

این روزنامه در سرمقاله خود از لزوم تعامل گسترده با جهان در دولت دوازدهم سخن گفت و نوشت: (روحانی) مسئول است؛ مسئول است که در دوره مسئولیت خود و با امکانات گسترده‌ای که قانون اساسی کشور در دست رئیس جمهور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور گذاشته برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم تلاش کند. تعارف نداریم؛ بسیاری از کسانی که در 29 اردیبهشت یا «دوباره» و یا برای اولین بار به دکتر روحانی رای اعتماد دادند کسانی هستند که با مشکلات متنوع اقتصادی و معیشتی و نیز اجتماعی و فرهنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. دکتر روحانی نیز با علم به این مسئله در مراسم تنفیذ به درستی اشاره کرد که دولت خود را برای انقلابی اقتصادی آماده کرده است.رویکرد دولت در سیاست خارجی مشخصه بارز دولت یازدهم بوده است. این رویکرد اگر چه به طور مشخص به برجام منتهی شده اما این دستاورد هنوز نتوانسته مشکلات اصلی مبتلا به این دولت و مردم یعنی مسائل اقتصادی و معیشتی را حل یا تسهیل جدی و ملموس کند. لذا به نظر می‌رسد برای «انقلاب اقتصادی» که دولت طراحی کرده، در دولت دوازدهم دیپلماسی هم باید به روز شود و حتی مولفه‌های جدیدی را برای رفع نقصان و کاستی‌های قبلی به کار گیرد .

مراسم تحلیف در روزنامه ها






منبع : اعتدال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار