مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: سالیانه بیش از یک هزار و ۴۰۰ یادواره‌، یادمان و شبی با شهدا در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 05 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به جایگاه گلزار شهدا به عنوان میرث معنوی ملت ایران اظهار کرد: ساماندهی گلزار مطهر شهدا مهم ترین دغدغه بنیاد شهید و به طور کلی مسئولان نظام است که اهتمام ویژه ای به آن دارند.
ابراهیمی با تشریح برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران  برای ساماندهی گلزار شهدا افزود: از ۳۲۷ گلزار و مزار شهید دراستان تاکنون بیش از ۲۰۰ گلزار شهدا ساماندهی شده است.
وی با بیان اینکه استان یزد دارای سه هزار و ۸۵۰ شهید است، گفت: ساماندهی گلزار شهدای مرکزی در یزد و شهرستانهای تابعه پایان یافته و عملیات ساماندهی ۳۹ گلزارشهدا در سطح استان یزد در دست انجام است.
ابراهیمی ادامه داد: استان یزد نخستین استانی است که در زمینه دیدار با خانواد‌ه‌های معظم شهدا و ایثارگران پیشتاز شد و با اجرای طرح سپاس به عنوان ا‌لگوی سایر استانها قرار گرفت که این موفقیت حاصل همدلی و اتحاد مسئولان و خادمین شهدای استان یزد که انجام خدمت به ایثارگران و خانواده‌های شهدا را سرلوحه کار قرار داده اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: سالیانه بیش از یک هزار و ۴۰۰ یادواره‌، یادمان و شبی باشهدا با مشارکت سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همین برگزاری یادواره‌هاست، تصریح کرد: در استان یزد علاوه بر یادواره‌های متعددی که در نقاط مختلف برگزار می‌شود، سالی دوبار مراسم محوری بزرگداشت شهدا برگزار می شود و این برنامه یکی از راه‌های ترویج فرهنگ شهدا‌، حفظ ارزش های انقلاب و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است.
ابراهیمی تجلیل از جانبازان و ایثارگران استان را بسیار ضروری دانست و با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۶۹ نفر از رزمندگان استان یزد در دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی نایل آمده‌اند، گفت: جانبازان سند افتخار دوران دفاع مقدس هستند که با ایثار و فداکاری‌هایشان نشان داده‌اند که در دوران دفاع مقدس با پیروی از ولایت از ارزش‌های انقلاب دفاع کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار