دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان چهارمحال و بختیاری فعال شد.
کد خبر: ۴۶۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 29 July 2017

مدیر جمعیت ایمنی راهها در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ایمنی راهها مساله ای جدی در مشکل ترافیک و سوانح رانندگی، دغدغه مسئولان و دوستداران و علاقمندان فعالیت های حمل و نقل است.

سیف الله کریمی افزود: مشارکت و همراهی مردم همگام با خودروسازان، راهداری، هلال احمر، پلیس راه، حمل و نقل جاده ای و اورژانس باید در راستای ایمنی راهها و کاهش سوانح افزایش یابد.

به گفته وی، فرهنگ سازی در بخش ایمنی راهها بسیار کند و به تدریجی انجام می شود که باید با عزم ملی در راستای کاهش تصادفات و خسارت ها و پیامدهای این حوادث تلاش شود.

وی ادامه داد: در 2 ماه گذشته با فعالیت غیر رسمی این جمعیت، استقبال مردم در بخش مطلوب و هم اینک 300 نفر عضو جمعیت طرفداران ایمنی راهها هستند.

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: وسیله نقلیه، راه و انسان عوامل بروز تصادفات و سوانح جاده ای هستند که عامل انسانی بر اساس استانداردهای جهانی حدود 70 تا 90 درصد نقش اصلی را دارد.

سرهنگ حمزه رفیعی افزود: فشار خون بالا، مصرف دخانیات، چاقی، جنگ، مصرف مشروبات الکی، استفاده از تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی از مهم ترین عوامل در بروز تصادفات انسانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: ایمنی راهها و ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی و جلب مشارکت مردمی نیازمند کمک آموزشی، مالی و عمرانی خیران است.

گودرز امیری اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری به ازای هر کیلومتر جاده یک نقطه پرحادثه وجود دارد.

به گفته وی، در تصادفات رانندگی درصد نقش عوامل در هر حادثه باید از سوی کارشناسان مشخص و هر عامل به میزان درصد نقش خود خسارت را جبران کنند.

امیری تصریح کرد: پیامدهای روانی و مشکلات اجتماعی ناشی از تصادفات بیشتر از خود تصادفات بر خانواده ها تاثیر می گذارد که باید در این زمینه اقدام شود.

بناراین گزارش در این مراسم 10 نفر هیات اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.

در این مراسم از 4 راننده برتر ناوگان عمومی حمل و نقل در چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار