فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 532 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای عمران و آبادانی این شهرستان اختصاص پیدا کرده است.
کد خبر: ۴۶۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳ 17 July 2017

صاحب گل صالحی یکشنبه شب در حاشیه نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان نیکشهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اختصاص این رقم اعتبار نسبت به سال گذشته بیش از 27 درصد رشد داشته است.
وی افزود: اعتبارات استانی در 23 فصل و 60برنامه و اعتبارات متوازن در 13 فصل و 11 برنامه توزیع شده است.
وی بیان کرد: شهرستان نیکشهر محرومیت های زیادی در زمینه زیرساخت های برق، آب، فضای آموزشی، راه، تلفن، طرح هادی وغیره دارد.
وی آغازعملیات اجرایی مجتمع آبرسانی به 69 روستای بخش لاشار، مجتمع 25 روستایی پایین دست سد خیرآباد، بالا بردن شاخص های سلامت، احداث فضاهای آموزشی استاندارد و اجرای طرح هادی روستایی را خواستار شد.
وی گفت: متاسفانه در سطح روستاهای نیکشهر فقط 9 درصد طرح هادی اجرا شده که نیاز است این شاخص به بیش از 35 درصد استانی برسد.
فرماندار نیکشهر بر ساخت کتابخانه در روستاهای پرجمعیت و مراکز دهستانها، ساخت زمین چمن ورزشی در بنت، اسپکه و آهوران و تکمیل راه توران - چاه علی، چاهان - زرآباد، اورنگ به گرگان، بورک، هنزم و شمیل، آسفالت بیش از 120 کیلومتر راه زیرسازی شده وتکمیل پرورژه های نیمه تمام تاکید کرد.
صالحی با بیان اینکه 12 روستای منطقه هبودان فاقد راه ارتباطی و آنتن دهی تلفن همراه هستند، خاطرنشان کرد: با بازگشایی تنها 13 کیلومتر مسیر بیش از 120 کیلومتری هبودان به نیکشهر کاهش پیدا می کند.
بخشداران مرکزی، بنت، لاشار و آهوران و شماری از مسئولان شهرستان نیکشهر مسائل و مشکلات را مطرح و خواستار توجه بیشتر برای رفع کاستی ها شدند.
به گزارش ایرنا نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار