فرماندار اسلامشهر بر لزوم تخصیص حقابه اسلامشهر از کانال آب محمدیه تاکید کرد.
کد خبر: ۴۵۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 11 July 2017
امیراله حقیقی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد بحران اسلامشهر با محوریت بررسی آخرین وضعیت آب شرب این شهرستان در سخنانی با بیان اینکه با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال های اخیر در کشور باید بحران کم آبی را جدی گرفت، گفت: در شهرستان اسلامشهر نیز باید از همه ظرفیت ها جهت فرهنگ سازی در صرفه جویی مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف استفاده کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در هفته های اخیر گلایه و نارضایتی شهروندان اسلامشهر از کاهش فشار و در برخی ساعات قطع آب شرب افزایش یافته است، اظهار داشت: آب و فاضلاب جنوب غرب استان تهران و شهرستان اسلامشهر وظیفه دارند، تا آب شرب مورد نیاز و مصرفی شهروندان ساکن در شهرهای اسلامشهر، چهاردانگه و احمدآباد مستوفی و همچنین در سطح روستاهای شهرستان را تامین کنند و هیچ عذر و کوتاهی در این باره پذیرفتنی نیست.
 
حقیقی با بیان اینکه همه ادارات و ارگان ها ضمن مصرف بهینه آب شرب آماده هرگونه همکاری با آب و فاضلاب شهرستان هستند، افزود: شهرداری ها نیز باید از هرگونه استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز پرهیز کنند.
 
وی همچنین بر لزوم استفاده از سیستم های نوین آبیاری در آبیاری فضای سبز اشاره کرد و اظهار داشت: از گونه هائی در کاشت فضای سبز استفاده شود که از مقاومت بیشتری برخوردار بوده و به آب کم نیاز داشته باشند.
 
فرماندار اسلامشهر در ادامه با بیان اینکه در سال های اخیر برخی مزارع و باغات با استفاده از آب کانال محمدیه آبیاری شده اند، افزود: حق شهرستان اسلامشهر از این کانال نیز باید همچون گذشته تخصیص یابد و جهاد کشاورزی و سایر ادارات ذیربط نیز باید پیگیری های لازم در این خصوص داشته باشند.
 
حقیقی همچنین بر لزوم رفع مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان تاکید کرد و گفت: اگر آبفای روستایی، پروژه ای جهت اجرا در روستاهای فاقد دهیاری داشته باشد حمایت لازم از سوی فرمانداری از این پروژه ها صورت خواهد گرفت.
 
وی در پایان بر لزوم شستشوی مستمر باکس های زباله توسط شهرداری ها که در این ماه های گرم سال مشکلاتی را برای شهروندان به دنبال داشته تاکید کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
وعده هاي پوچ مسئولين:
بر خلاف وعده 52 ميليارد توماني دولت بابت تكميل پروژه كانال آب محمديه ( احداث ديوار بتوني سر تا سر حريم كانال) حتي يك ريال هم به شركت آب منططقه اي تهران مجري اين طرح داده نشده است و حق آبه كشاورزان رباط كريم بدليل برداشت هاي زياد آب در مسير كانال بسيار ناچيز مي باشد و كشاورزان را مستعصل كرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار