مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه52/5 درصد مردم در کل کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند ولی متاسفانه در استان کرمانشاه تنها38 درصد از مردم زیر چتر تامین اجتماعی هستند .
کد خبر: ۴۵۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 09 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، کیومرث فلاحی امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی افزود: تامین اجتماعی شاخص اصلی توریستی درکشور است و برقرار کننده امنیت داخلی هر کشور است که با ایجاد رفاه و اشتغال، امنیت جامعه برقرار می شود و ایجاد کارخانه ها در کم شدن تنش اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه ماده ۵۰ قانون اجازه پلمپ را به ما داده است، اما هنوز بر اثر اقدامات ما هیچ کارخانه ای از رونق نیفتاده و در این راستا حتی حاضر بودیم از حق سازمان بگذریم ولی کارخانه ای در استان تعطیل نشود.

فلاحی اظهار داشت: از امروز مجدد بیمه خبرنگاران فعال است و خبرنگاران، نویسندگان و هنرمندان تحت پوشش هستند و کسانی که قبلا خروج کرده اند می توانند با یک معرفی نانه از صندوق اعتباری اداره ارشاد مجدد مشمول قانون بیمه تامین اجتماعی شود و آن دسته از افراد که جدید هستند می توانند از طریق همین صندوق اقدام کنند.


وی تصریح کرد:۱۲ هزار خبرنگار در کشور طی امسال  تحت پوشش بیمه قرارخواهند گرفت که  امیدواریم که استان کرمانشاه با اطلاع رسانی مناسب جزو استانهایی باشد که بیشترین سهم را به خود اختصاص می دهد.

فلاحی ابراز داشت: امسال کشاورزان و باغداران، ورزشکاران و زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند همچنین برای اولین بار کارکنان شورای حل اختلاف به عنوان شاغلین، مشمول بیمه تامین اجتماعی خواهند شد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۲۶۴ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان هستند که با افراد تحت پوشش آنها در جمع این رقم به ۷۶۰ هزارنفر می رسد وتعداد مستمری بگیران در سطح استان ۴۰ هزار نفر که ماهیانه ۵۸ میلیارد تومان حقوق و مزایای آنهاست.

فلاحی افزود: ۳ هزار و ۸۰۰ کارگران شاغل اخراج شدند که ماهیانه حدود ۴ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان ماهیانه بیمه بیکاری به آنها پرداخت شده و در سال گذشته از بیمه شدگان شاغل ۲ هزار و ۱۰۰نفر ازدواج کردند که به هر کدام آنها ۱ میلیون تومان هدیه ازدواج پرداخت کردیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در سال گذشته ۱ هزار نفر از بیمه شدگان فوت کردند که به هر کدام از خانواده آنها ۱ میلیون تومان جهت کفن و دفن پرداخت شد و همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از بیمه شدگان زن طی سال گذشته زایمان کردند که میانگین ۸ ماه حقوق همراه با مزایا به آنها پرداخت شده است.

فلاحی اذعان داشت:۸ هزار بیمه شده هم دچار بیماری شدند که ۴۸۰ هزار روز حقوق به آنها پرداخت شد وطی سال ۹۵ تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ نفر بازنشسته شدند که در این راستا تعداد بازنشستگان با شاغلین برابر است و این یک فاجعه برای استان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: همچنین طی این مدت ۲۴۴ نفر از بیمه شدگان دچار حادثه ناشی از کار شدند که ۱۶ نفر آنها فوت کردند.

وی گفت: در حال حاصر ۳۳ هزار راننده درون شهری و برون شهری و ۲۶ هزار کارگر ساختمانی علی رغم عدم ساخت و ساز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه  اظهار داشت: سیستم ارتباطات مردمی با سازمان تامین اجتماعی در هفته تامین اجتماعی راه اندازی خواهدشد و در تیر ماه نیز مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران پرداخت خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار