مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تلاش می‌کنیم مشکل بیمه و مسکن خبرنگاران در سال جاری مرتفع شود.
کد خبر: ۴۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 09 June 2015
تابناک بوشهر: حمیده ماحوزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی در مراسم تکریم از سرپرست سابق و معارفه و انتصاب حمید زارعی به‌عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی اظهار داشت: حمایت‌های فرماندار دشتی در عرصه فرهنگ و هنر شهرستان ستودنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر درباره برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان افزود: در ایام رمضان نمایشگاه علوم قرآنی دایر و نمایشگاه کانون‌های مساجد از روز 19 تا 26 تیرماه در مرکز استان برگزار و دستاوردهای تمام کانون‌های مساجد در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: نشست‌های قرآنی، روخوانی، ترتیل، تفسیر و تواشیح برگزار و  تئاتر خیابانی نیز اجرا می‌شود.

ماحوزی از کمک به مجامع قرآنی در استان خبر داد و افزود: کمک به حسینیه‌ها و مجامع قرآنی از طریق اهدا قرآن، نهج‌البلاغه و مفاتیح  در دستور کار قرار دارد و سعی خواهیم کرد از برنامه‌های پیش رو در ماه رمضان بیشتر به شهرستان‌ها و به‌ویژه روستاها توجه شود و در جاهایی که محافل قرآنی برپاست حضور خواهیم یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پاسخ به اینکه بیمه خبرنگاران چند سال است که مسدود مانده و از تلاشگران عرصه رسانه در این زمینه  حمایت چندانی صورت نمی‌گیرد ، آیا در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ای برای حمایت از خبرنگاران در دستور کار قرار دارد، گفت: بیمه خبرنگاران و هنرمندان چند سالی است که در دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرارگرفته است ولی متأسفانه به‌واسطه اینکه روند مناسبی طی نکرده بود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یک مشکل جدید روبرو کرد.

وی اضافه کرد: در 8 سال گذشته هنرمندان بیمه شدند ولی هیچ مبلغی به اداره بیمه پرداخت‌نشده بود و بدهی سنگینی به این وزارتخانه تحمیل شد و به دلیل اینکه این پول سال گذشته در بودجه پیش‌بینی‌نشده بود موفق به پرداخت مبلغ یادشده نشدند.

ماحوزی خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال دستور داد تا این موضوع به جد پیگیری شود و بیمه خبرنگاران و هنرمندان پرداخت و بیمه آن‌ها مجدداً برقرار شود و این کار درحال انجام است ما نیز در استان بوشهر  اسامی خبرنگاران و هنرمندان  را به تهران جهت برقراری بیمه آن‌ها ارسال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اینکه تمام قشرها از واگذاری زمین یا مسکن بهره‌مند شده‌اند اما خبرنگاران در این زمینه فاقد مسکن هستند در این زمینه چه برنامه‌ای اندیشیده شده است تا خبرنگاران دغدغه مسکن نداشته باشند، گفت: شرایط خاصی در بحث مسکن در جامعه وجود دارد و تلاش‌هایی صورت گرفته هرچند خبرنگاران از جایی حمایت نمی‌شوند  اما معاونت پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال راهکارهایی هست تا بتواند به‌طورکلی برای تمام استان‌ها یک طرح یکنواخت پیاده کند.

ماحوزی یادآور شد: ما امیدواریم که در سال 94 این لطف در حق حوزه اصحاب رسانه و هنرمندان به عمل آید تا خانواده‌های خبرنگاران دغدغه مسکن نیز نداشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار