بررسی روزنامه های اصفهان در روز دوشنبه
تابناک: روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائلی همچون زاینده رود و خشکی آن پرداختند.
کد خبر: ۴۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 08 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائلی همچون زاینده رود و خشکی آن پرداختند.


http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg
 روزنامه نصف جهان در گزارشی به تأکید رئیس جمهور بر ادامه حیات در منطقه اشاره کرد و نوشت: رئيس جمهور با بيان اينکه آنهايي که تحريم را بر ما تحميل کرده‌اند ظلم بزرگي بر اين ملت روا داشته‌اند، گفت: عده‌اي در آغاز معناي اين تحريم را نمي‌دانستند حالا اينکه ديگران چه مي‌گويند و چه شعاري مي‌دهند مهم نيست در همه دنيا اين وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس‌جمور کشورمان صبح ديروز در دهمين دوره جايزه محيط زيست طي سخناني اظهار داشت: ما ابزار جديد را براي زندگي راحت‌تر توليد کرديم اما کمتر به اين فکر شد که اين ابزار بر روي محيط زيست آثار مفيد و مضري دارد.
رئيس جمهور با بيان اينکه ورود صنعت آثار مضري بر محيط زيست داشته است، يادآور شد: اگر تدبير نکرده و به آينده نگاه نکنيم حتماً دچار مشکل خواهيم شد. چرا که طبيعت قانوني دارد و نمي‌توان آن را به هم زد چرا که اين قانون، قانون خداوند است و جنگيدن با آن منجر به شکست مي‌شود.
وي با تأکيد بر اينکه امروز حفظ آب، خاک و هوا جزو موارد مهم امر به معروف است، گفت: امر به معروف و نهي از منکر را در چند حکم الهي خلاصه کرده‌ايم، معروف يعني همه شايسته‌ها و منکر به معناي همه زشتي‌هاست از اين رو کسي که زمين و آب را آلوده مي‌کند نهي از منکر جايش اينجاست.
رئيس جمهور کشورمان با بيان اينکه قرار دادن بنزين و گازوئيل سالم در اختيار مردم اگر از سوي يک بخش خصوصي هم باشد اما مقررات آن دولتي است.
رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه ما بايد بتوانيم سوختي که حداقل آلودگي را دارد در اختيار مردم قرار دهيم، گفت: در اين کار دولت قدم‌هاي خوبي برداشته است که بنزين پتروشيمي را کنار گذاشته و بنزين يورو 4 را در کلا‌شهرها در اختيار مردم گذاشت، استانداردها را شروع کرد و سختگيري‌هايي را در اين راستا انجام داد که آثارش را ديديد.
وي در عين حال مشکلات در کلانشهرها را بسيار زياد دانست و تأکيد کرد: بايد اين موضوعاتي که گفته شد ادامه پيدا کند و جلو برويم.
روحاني با بيان اينکه در سال 93 براي اسقاط خودروهايي که بايد اسقاط مي ‌شد، قدم‌هاي خوبي برداشتيم، افزود: بيش از 250 هزار دستگاه اسقاط شد که متأسفانه در سال‌هاي قبل به اين امر بي‌توجهي مي‌شد.
وي در ادامه سخناش به موضوع رودخانه‌ها و تالاب‌ها اشاره و تصريح کرد: خوشحالم در اولين جلسه هيئت دولت يازدهم مصوبه ما در خصوص درياچه اروميه بود و اين نشان مي‌داد که اين دولت، دولت محيط زيست است.
روحاني با تأکيد بر اينکه قدم‌هاي خوبي راجع به درياچه اروميه برداشته شده است، گفت: مگر مي‌شود زاينده‌رود را رها کرد البته نه بخاطر زيبايي نصف جهان بلکه بخاطر حيات در آن منطقه و مگر مي‌شود رودخانه‌ها و تالاب‌هاي ديگر را رها کرد؟  نمي‌‌شود به هامون بي‌توجه بود. سلامت و نشاط جامعه مرهون موجود اين نعمت هاي الهي است.
روحاني با اشاره به حوادث غيرطبيعي گفت: چطور اين حوادث به گناه ارتباط دارد بايد گفت در بسياري از روايات آمده است که آب را آلوده نکنيم و زمين را نيز آلوده نکنيم. چرا که اينها هم جزو گناه‌ها محسوب مي‌شوند.
رئيس جمهور کشورمان تأکيد کرد: اگر تا ديروز آب را آلوده مي‌‌کرده‌ايم امروز بايد بازگشت و عمل صالح داشته و آن را جبران کنيم؛ همانطور که صنعت هم آمده و محيط زيست را خراب کرده همين فناوري بايد آن را درست کند و بر روي بنزين و اتومبيل و هواپيما اثر بگذارد.

صفحه نخست دیگر روزنامه های اصفهان
http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/03/17/image/1_0.jpg?itok=vfiLNjrc
http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/3/18/1/1.jpg
http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2402-L-1.jpg

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار