قائم‌مقام تولیت آستان‌قدس رضوی گفت: موقوفات اصلی‌ترین پشتوانه و سرمایه آستان‌قدس رضوی است.
کد خبر: ۴۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 08 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، مهدی عزیزیان در مراسم تودیع و معارفه معاون املاک، اراضی و موقوفات آستان‌قدس رضوی را مجموعه‌ای متعلق به مردم دانست و اظهار کرد: همانگونه که همواره خود را موظف به پاسخگویی به حضرت رضا(ع) می‌دانیم، از سوی دیگر مردم را نیز جدای از این دستگاه قلمداد نکرده و تکلیف مان این است که به تک تک آنها سهل‌ترین و سریع ترین خدمات را ارائه کنیم.

وی افزود: از این رو تدوین و اصلاح ساز و کارها و فرآیندهای اجرایی و کنترلی برای تحقق اهداف و تسریع و تسهیل خدمات به همه مراجعان و ایجاد فضایی مناسب برای پاسخگویی سالم و منطقی از اولویت‌های جدی پیش روی معاونت املاک اراضی و موقوفات است.

وی با اشاره به تاثیرات مستقیم نحوه برخورد کارگزاران حوزه املاک، اراضی و موقوفات بر قضاوت مخاطبان و افکار عمومی به‌ویژه مستاجران و اصلاحاتی که در تعامل میان دو طرف در برهه‌های مختلف مدیریتی صورت پذیرفته است؛ بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: لازمه این تکریم رعایت زمان‌بندی مشخص و معین خدمات و انجام آن با جدیت و پشتکار است.

عزیزیان ادامه داد: علاوه بر این ضروری است که با استفاده از فضای مجازی و فرصت ارتباط غیرحضوری با مخاطبان، موجبات آسودگی خاطر بیشتر مردم را به لحاظ وقت، انرژی و هزینه فراهم کنیم.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، موقوفات را اصلی‌ترین پشتوانه و سرمایه آستان‌قدس رضوی برشمرد که به صورت سنتی و از اعصار گذشته تاکنون و بر مبنای نیت واقفان، در اختیار این نهاد دینی و اعتقادی قرار گرفته تا در خدمت به زائران و عاشقان بارگاه مطهر رضوی استفاده شود.

وی افزود: تعیین و تثبیت محدوده‌ها و حریم رقبات موقوفات و جلوگیری از تجاوز به آنها با استفاده از روش‌های قانونی و ممکن و برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت‌های مردمی در این زمینه یکی از اصولی است که باید همواره مد نظر قرار گیرد.

عزیزیان گفت: همچنین تعیین محدوده‌های جغرافیایی اسناد موقوفاتی که شناسایی نشده و فاقد سابقه ثبتی است و استفاده از زیرساخت‌ها و نرم افزارهای تدارک دیده شده در سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) نیز از اولویت‌هایی است که اجرای مؤثر آنها منجر به ایجاد بانک‌های اطلاعاتی همه جانبه، جامع و به روز می‌شود.

وی تعیین و تجهیز واحدهای نظارت بر حفظ موقوفات و تلاش برای ارتقا، بهبود و بهره‌وری بیشتر آنها را به عنوان محور اساسی دیگری در عملکرد معاونت املاک، اراضی و موقوفات آستان‌قدس رضوی عنوان کرد و با تاکید بر رعایت دقیق قانون توسط متولیان این حوزه، افزود: ضمن در نظر داشتن و اعمال فتوا، احکام شرعی و قوانین موضوعه در امور وقف باید نگهداری و روزآمد کردن بانک‌های اطلاعاتی موقوفات و مستاجران نیز در دستور کار دائم کارشناسان قرار گیرد.

در این مراسم، محمود مشجری به عنوان معاون املاک، اراضی و موقوفات آستان‌قدس رضوی معرفی شد و از خدمات جواد محسنی در مدت تصدی این سمت نیز قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار