معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کارو رفاه استان کرمانشاه گفت: خانه های فرهنگ کار در کارخانجات شکل گرفته و استان کرمانشاه در ترویج فرهنگ، مبانی قرآن و مباحث دینی در سطح مجامع کار فرمایی و کار آفرینی در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت.‌
کد خبر: ۴۳۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 11 June 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، حجت الاسلام امین الله سلیمانی در جمع اصحاب خبرنگاران، اظهارداشت: با همکاری و تلاش  دستگاههای اجرایی در راستای ارتقای فرهنگ کار و تلاش اقدامات مطلوبی صورت  گرفته  و توفیقاتی را بدنبال داشته است و با توجه به  نرخ بالای بیکاری استان ترویج فرهنگ کار در سطح استان به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند.

 این مسئول   به توسعه ی فرهنگ نماز و مباحث دینی در سطح واحدهای مختلف صنعتی، کارخانجات و.. اشاره کرد و‌گفت: نزدیک به بیست روحانی علاوه بر اقامه ی نماز به ارشاد و تشریح موضوعات دینی در  کارخانجات و واحدهای صنعتی مختلف در حال فعالیت هستند.

 معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه استان کرمانشاه درادامه خاطرنشان کرد:  در حوزه ی فرهنگ رسالت ما توسعه و تقویت فرهنگ نماز در جامعه ی هدف است و دستگاههای تعاون از سوی استانداری و ستاد اقامه نماز  در طول سال های گذشته مورد تقدیر واقع شده اند.

 سیلمانی گفت: سال گذشته وزارت تعاون با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه ای را با عنوان * کاج* امضا کرده که اقدامات خوب و پیشگیرانه ای دراین راستا شکل گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات اداره متبوع خویش در حوزه ی رفاهیات، افزود: یک هزارو ۴۰۱ نفر  از امکانات رفاهی این اداره در سفرهای خود استفاده کرده اند،  با معرفی خانواده های کارگران   اقدامات شایسته ای در حوزه ی خدمات رفاهی و تامین مهمانسرا در شهرهای مشهد مقدس، قم و شمال کشور صورت گرفته است.

 این مسئول تصریح کرد: سال گذشته  سه طرح با عنوان * حمایت غذایی*اجرا شد، که  در اجرای طرح حمایت غذایی * سبد کالا* کارت های مشمولان در تاریخ ۱۱ خردادماه سالجاری شارژشده و برای توزیع آن فروشگاه های اسکان، رفاه، اتکا، شهروند و تعاونی مصرف روستایی در نظر گرفته شده است.

سلیمانی در ادامه به مشمولان طرح حمایت غذایی و تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی ( ره) و بهزیستی اشاره کرد و عنوان کرد:مستمری بگیران  براساس پرونده ی خود در این طرح مورد پوشش قرار می گیرند، که مستمری بگیران یک نفره سی هزار تومان، دونفره شصت هزار تومان در یافت می کنند.

معاونت اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه استان کرمانشاه اظهارکرد: در حوزه ی ورزش نیز به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامات مطلوبی انجام شده که سه مجموعه ی ورزشی سه راه حافظیه،  چهارراه رودکی و شهرستان اسلام آباد غرب ویژه کارفرمایان و کار گران، به بهره برداری می رسد.

 سلیمانی  ظرفیت سر انه ی فضای ورزشی استان را پایین دانست و بیان کرد: با پیگیری مدیر کل تعاون، کارو رفاه استان تلاش می شود که سرانه ی فضای ورزشی استان افزایش و ارتقا یاید و در سالجاری فاز اول و دوم مجموعه های ورزشی به بهرداری برسد. 

وی با اشاره به تلاش برای توسعه فرهنگ کار در اواخر سال گذشته، اظهارداشت:  ۱۰ شرکت در این زمینه اعلام امادگی کرده اند، که دارای چهره ی فرهنگی در سطح کارخانجات و جزو افراد تشکیل دهنده ی خانه ی فرهنگ کار هستند.

حجت الاسلام سلیمانی خاطر نشان کرد:  درحوزه ی ورزش بانوان تحت پوشش تحت پوشش کمیته امدادو بهزیستی اقدامات خوبی انجام شده است و همچنین چهار نفر از کار گران ورزشکار به مسابقات جهانی لتونی اعزام شده اند و دارای هیئت های مختلف  رشته های ورزشی برای کارگران ورزشکار هستیم.

وی با بیان اینکه در رشته های دو سرعت و پرتاب وزنه از شرکت پلیمر برای حضور درمسابقات اعزام شده اند، گفت: ورزشکارانی در رشته ی ورزشی او اسپرت* رزمی* از شرکت * پتروشیمی* کرمانشاه و تست تانگ ویژه  * مشاغل آزاد* در رقابت های لتونی حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار