پیش بینی می شود امسال بیش از 5 تن گیاه دارویی گل گاوزبان که از 13 هکتار اراضی کوهستانی گلوگاه می روید، در این شهرستان برداشت شود که از این مقدار 2هکتار به صورت اصلاح شده و 11 هکتار به صورت خودرو است. پرورش گیاهان دارویی در رونق اقتصاد خانواده در روستاهای بالادست که دارای اراضی ضعیف از نظر حاصل‌خیزی است کمک می‌کند.
کد خبر: ۴۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 06 June 2015
به گزارش تابناک رضا پور فلاح سید محله مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه اعلام کرد: در راستای افزایش تولید گیاهان دارویی و ایجاد مزارع نمایشی و الگویی، نهال گل محمدی اصلاح شده گلدانی بصورت رایگان در بین در بین کشاورزان روستای های هزار جریب گلوگاه توزیع شد.

پور فلاح افزود: امسال بیش از 5 تن گیاه دارویی گل گاوزبان از سطح 13 هکتار اراضی کوهستانی گلوگاه برداشت می شود.گیاه گل گاو زبان از اوایل اردیبهشت به مدت دو ماه دوره گل دهی داشته و به آب کمی نیاز دارد که با توجه به کمبود آب در مناطق بالادست کمک شایانی به مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی می‌کند.


وی با تاکید بر ضرورت توسعه بیشتر این محصول از نظر سطح زیر کشت و تشویق کشاورزان به کشت مکانیزاسیون این گیاه دارویی، اظهارداشت: در حال حاضر مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول سنتی است.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از توزیع بیش از 40 تن بذر اصلاح شده سویا در بین کشاورزان خبر داد و گفت: سویا کاران هیچ گونه دغدغه ای نسبت به تهیه بذر مرغوب نداشته باشند و بذر اصلاح شده به میزان لازم در انبارهای کارگزاران و شرکت دانه های روغنی تدارک دیده شده است.
 
پور فلاح از کشاورزان خواست با رعایت اصول فنی در کاشت سویا و مشاوره کارشناسی از مراکز جهاد کشاورزی می توانند عملکرد مناسبی را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار