مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: تکمیل و بهره برداری از فرودگاه پارس آباد به عنوان دومین فرودگاه استان با کمبود اعتبار مواجه است.
کد خبر: ۴۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 06 June 2015

به گزارش مهر، سیدفخرالدین هاشمی در بازدید از عملیات عمرانی فرودگاه پارس آباد افزود: با اعتباراتی که تخصیص یافته تنها می توانیم یک لایه از باند فرودگاه این شهرستان را تا پایان شهریورماه عملیاتی کنیم اما برای تداوم کار با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه این فرودگاه از دو سال قبل تاکنون به دلیل ترمیم و تعریض باند تعطیل شده است، ادامه داد: زیرسازی، تعمیر روکش و آسفالت باند از جمله طرحهای مصوب برای این فرودگاه بود که با اتمام آن عرض باند فرودگاه پارس آباد از ۳۰ متر به بیش از ۴۵ متر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با بیان اینکه در طرح تعریض باند این فرودگاه از هر طرف ۷.۵ متر اضافه خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این، بحث استحکام باند برای فرود هواپیماهای سنگین براساس مقررات جهانی بود که باید در بحث عمرانی مد نظر قرار می گرفت.

وی باند قبلی این فرودگاه را دارای استاندارد ۲۰ عنوان کرد و متذکر شد: با این استاندارد فرودگاه پارس آباد در برابر هواپیماهای سنگینی مثل فوکر و ایرباس ۳۲۰ قابل استفاده نبود.

هاشمی با بیان اینکه در طرح جدید استحکام باند به استاندارد ۳۲ ارتقا خواهد یافت، تاکید کرد که در این صورت تمام هواپیماهای فوکر و ایرباس می توانند در فرودگاه پارس آباد نشست و برخاست کنند.

وی به همین منظور تامین اعتبار برای تداوم عملیات عمرانی و تکمیل و بهره برداری این فرودگاه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: برآورد اولیه نشان می دهد که برای تکمیل نهایی این فرودگاه به اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون ریال نیاز است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در این راستا اعتبارات استانی را نیازمند هستیم، بیان داشت: زه کشی در لایه آسفالت، استریپ سازی، آسفالت تاکسی وی و اپرون از جمله بخش های عمرانی است که نیازمند اعتبار است.

وی با بیان اینکه اگر این اعتبار تامین شود، روند کار تسریع خواهد شد، افزود: فرودگاه پارس آباد یک فرودگاه محلی و محدود و تا پیش از این فقط میزبان هواپیماهای فوکر ۵۰ فرند شیپ بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار