برای سومین سال متوالی جشنواره «شکرگذاری انبه و یاسمین گل» با محوریت «بحران آب» در شهرستان میناب برگزار می شود.
کد خبر: ۴۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 05 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، طبیعت بکر و خدادادی شهرستان میناب، تلاقی دشت و درخت و دریاست؛ این شهرستان را می توان نگین سرسبز خلیج فارس نامید، چراکه از ذخائر طبیعی متنوعی برخوردار می باشد و همواره در طول تاریخ مورد توجه گردشگران و جهانگردان بوده است.
 
   شهرستان میناب در شرق استان هرمزگان و در کنار سواحل زیبای خلیج فارس و دریای عمان واقع شده است و از نظر جاذبه های گردشگری، یکی از زیباترین نقاط استان محسوب می شود.
 
   وجود اماکن و ظرفیت های نظیر پنجشنبه بازار، قلعه بی بی مینو، باغ های سرسبز انبه و یاسمین گل، نخل های سر به فلک کشیده، سواحل، بنادر، اسکله های تجاری و صیادی، جنگل های حرا و سد استقلال، میناب را به یکی از شهرهای زیبا و دیدنی تبدیل کرده است.
 
   پنجشنبه بازار؛ مکانی است که فرهنگ غنی مردم میناب در قالب صنایع دستی عرضه می شود و مردم این دیار به ویژه زنان و دختران هنرمند، حاصل هنر دست خویش را در این بازار به فروش می رسانند.
 
   انبه و یاسمین گل، نماد طبیعت میناب است.
 
   وحید مکی زاده، دبیر اجرایی سومین جشنواره «شکرگذاری انبه و یاسمین گل» و عضو شورای اسلامی شهر میناب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، توجه به ابعاد اقتصادی انبه به عنوان میوه ای ارزشمند را از یکی از محورهای این جشنواره ذکر کرد.
 
   وی، رصد علمی چالش های فراروی باغات انبه و مشکلات بخش کشاورزی، ترویج فرهنگ استفاده از میوه های سالم، رونق بخشی به صنعت گردشگری و توریسم و معرفی انبه و سایر محصولات باغی و زراعی شهرستان میناب به بازارهای جهانی را از جمله اهداف برگزاری جشنواره شکرگذاری انبه و یاسمین گل برشمرد.
  
 عضو شورای اسلامی شهر میناب گفت: با توجه به اینکه «بحران آب» محور اصلی جشنواره است، همایشی تحت عنوان «میناب، نیناب» با حضور پرفسور کردوانی، پدر علم کویرشناسی ایران روز شنبه 16 خرداد همزمان با آغاز به کار جشنواره در فرهنگسرای شهید بهشتی برگزار می شود.
 
 وی افزود: بحران آب، خطر جدی برای شهرستان میناب به ویژه بخش کشاورزی و باغداری است که طی سال های اخیر به علت مدیریت ضعیف در حوزه آب، بسیاری از باغات این شهرستان خشک شده است.   
 
 دبیر اجرایی سومین جشنواره «شکرگذاری انبه و یاسمین گل» عنوان کرد: در زمان برگزاری جشنواره، هرشب کارگاه های قصه گویی ویژه کودکان برای بازگو کردن قصه های قدیمی«چیچکا» در راستای احیاء سنت گذشتگان برپا می شود.
 
 وی، تقدیر از چهره های ماندگار علمی، فرهنگی و هنری را از دیگر بخش های جشنواره ذکر کرد و گفت: در جشنواره امسال نکوداشت «استاد حسین احمدی نسب»، نویسنده، نقاش و کارگردان تئاتر برگزار می شود.
 
 «استاد حسین احمدی نسب» در سال 1328 در میناب به دنیا آمد و آثار هنری وی تا کنون در کشورهای فرانسه، چین، سوئیس، آمریکا، امارات متحده عربی و اردن در قالب نمایشگاه عرضه شده است.
 
  سومین جشنواره «شکرگذاری انبه و یاسمین گل» از 16 تا 21 خرداد ماه جاری در شهر میناب برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار