تابناک چهارمحال و بختیاری- رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از کشف 92 درصدی جرایم رایانه‌ای در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 01 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرتضی عسگری با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مدت آمار کشف جرایم رایانه ای در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به رشد روز افزون جرایم در فضای سایبر، پلیس فتا استان با بهره گیری از نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات نوین هیچ گونه حاشیه امنی در فضای مجازی برای مجرمان باقی نمی‌گذارد.

رئیس پلیس فتا با هشدار به کاربران رایانه ای در استان، تصریح کرد: تعدادی از سایت‌ها مانند یک تور ماهیگیری عمل می‌کنند، بطوریکه فردی 10 ها وبسایت جذاب و فریبنده را ساخته و در بستر اینترنت قرار می‌دهد تا کاربرانی که اطلاع دقیق از این گونه سایت‌ها ندارند، به دام آن افتاده و اطلاعات آنها را مورد سوء استفاده قرار دهند.

سرهنگ عسگری با اشاره به رشد چشمگیر تبلیغات در فضای مجازی گفت: در استان ایجاد کانال‌های تبلیغاتی جعلی توسط کاربران در شبکه اجتماعی تلگرام به نام بانک‌ها با هدف کلاهبرداری رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا استان آماده پاسخگویی به هرگونه مشکل و سوال در خصوص وقوع حوادثی نظیر سرقت، اخاذی، کلاهبرداری و دیگر جرایم در فضای مجازی هستند و شهروندان می‌توانند با شماره تلفن 2182795 تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی‌های این کارشناسان بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار