گزارش «تابناک» از تخلیه ساختمان های رؤسای جمهور از دولت نهم تا کنون؛
دولت احمدی نژاد بر خلاف ادعای خود در زمان ریاست جمهوری، ساختمان سعدآباد رئیس جمهور دولت هشتم را تخلیه و بودجه مرکز تحقیقات استراتژیک ـ که حجت الاسلام روحانی مسئولیت آن را بر عهده داشت ـ قطع کرد.
کد خبر: ۴۳۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱ 30 May 2017
در دولت های نهم و دهم هم اتفاق تخلیه ساختمان رؤسای جمهوری پیشین مسبوق به سابقه بوده و طبق ادعای مرتضی حاجی، وزیر آموزش و پرورش، دولت اصلاحات و رئیس اسبق بنیاد باران در زمان دولت احمدی نژاد دفتر خارجی مرکز گفت‌و‌گوی تمدن‌ها تعطیل  و ساختمان سعدآباد تخلیه شد.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، خبری بر خروجی رسانه ها منتشر شد، مبنی بر اینکه ساختمان محل استقرار تیم حفاظت دکتر احمدی نژاد در نزدیکی محل سکونت رئیس جمهور سابق در میدان 72 تن نارمک، تخلیه شد؛ خبری که تازگی نداشت. به دلیل آنکه 19 اردیبهشت هم نهاد ریاست جمهوری این ساختمان را پس گرفته بود، ولی پلیس امنیت بلافاصله در محل حاضر و با مداخله مسئولانه و به دلیل ضرورت های امنیتی، عوامل دولت روحانی را از محل به بیرون هدایت کرده و مانع این اقدام شده بود.

در همین راستا، علی اکبر جوانفکر از همراهان و نزدیکان رئیس جمهور سابق، با تأیید خبر تخلیه ساختمان تیم حفاظت احمدی نژاد گفته است، سرانجام پس از چند بار مزاحمت عوامل انتظامی و قضایی برای تصرف ساختمان محل استقرار نیروهای حفاظت رئیس جمهور سابق، با حکم دادستانی تهران، این ساختمان از اختیار تیم حفاظت دکتر احمدی نژاد خارج شد.

او ادامه داد: بنا بر قانون ، نهاد ریاست جمهوری موظف است، ساختمان ، بودجه و امکانات لازم را برای حفاظت از جان رؤسای جمهور اختصاص دهد. در دولت های نهم و دهم، ساختمان چهار طبقه ای واقع در جماران ـ که در مالکیت نهاد ریاست جمهوری است ـ برای استفاده آقای سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق اختصاص یافته بود.

جوانفکر مدعی شده است، همه رؤسای جمهور قبل به جز دکتر احمدی نژاد از امکانات گسترده دولتی برخوردار بوده و هستند.

*** دولت نهم ساختمان رئیس جمهور دولت هشتم را تخلیه کرد

این در حالی است که در دولت های نهم و دهم هم این اتفاق مسبوق به سابقه بوده و بنا به ادعای مرتضی حاجی، وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات و رئیس اسبق بنیاد باران در زمان دولت احمدی نژاد، دفتر خارجی مرکز گفت‌و‌گوی تمدن‌ها تعطیل شد.

از سوی دیگر، حجت الاسلام ابطحی، مشاور رئیس جمهور اسبق کشورمان هم در سال 85 در سایت شخصی خود نوشت: ساختمان همراهان در خیابان سعدآباد که در ملکیت بنیاد مستضعفان و نهاد ریاست جمهوری بود، طی یک نامه رسمی از سوی یکی از مدیران کل نهاد ریاست جمهوری دولت نهم خواستار تخلیه از سوی رئیس جمهور اسبق و تیم حفاظتی ایشان و حضور تیم تشریفات نهاد در آن ساختمان شدند که همین امر باعث شد تا حجت الاسلام خاتمی برای دیدارهای خود مجبور شد تا از دفتری که حجت الاسلام سید حسن خمینی به ایشان داده بود، استفاده کند.

*** احمدی نژاد بودجه روحانی را هم قطع کرد

البته دولت نهم و دهم نه تنها در بازپس گیری ساختمان ها از رؤسای جمهور پیش قدم شد، بلکه بودجه مرکز تحقیقات استراتژیک که توسط حجت الاسلام حسن روحانی هم اداره می شد را قطع کرد. اعتراض آن زمانی هویدا شد که محمود احمدی نژاد بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص رفت. روحانی با اشاره به وجود چند آب معدنی و بیسکوئیت روی میز پذیرایی، خطاب به احمدی نژاد می گوید: «ببخشید ، وضع مالي ما اينجا (مرکز تحقيقات استراتژيک) خرابه و میوه و شیرینی نداریم. بودجه این مجموعه به دستور شما قطع شده است!»

حال احمدی نژاد و هوادارانش که معتقد بودند دولت نهم و دهم مظلوم واقع شده و تا به امروز همچین برخوردی با یک رئیس جمهور نشده است، در اقدامی عجیب و متحیرانه از مردم و هواداران «احمدی نژاد» جهت اجاره یک آپارتمان مسکونی برای تیم حفاظت رئیس جمهور سابق درخواست کمک کردند؛ در خواستی که از نظر جامع شناسان در شأن یک رئیس جمهور کشور نیست.

تحلیلگران بر این باورند، دولتی که طرفداران و هواداران خود را قشر طبقه پایین و ضعیف و روستایی معرفی می کند، چگونه می تواند از این قشر برای تأمین ساختمان تیم حفاظت خود درخواست کمک کند؟

حال باید دید، احمدی نژاد و بقایی و اطرافیانش با جمع کردن کمک های مالی قشر مستضعف جامعه چه پاسخی به افکار عمومی خواهند داد؛ آیا بهتر نبود که احمدی نژاد یک طبقه از ساختمان خود در میدان 72 تن نارمک را به تیم حفاظت اختصاص می داد یا اطرافیان ایشان که هزینه سفرهای وی را به استان های مختلف در راستای ترویج گفتمان امام و انقلاب تأمین می کنند، یکی از آپارتمان های اطراف را برای تیم حفاظت ایشان اجاره می کردند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار