این قصه سر دراز دارد
فرماندار کرج با اشاره به اینکه مجبور به روزه سکوت در این باره شده است، گفت: به خاطر مصلحت نظام، دولت، مردم و اعضای شورای اسلامی شهر کرج هیچ دخالتی نمی کنم.
کد خبر: ۴۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 02 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: با وجود گذشت چند سال از انتخابات شورای شهر کرج، هنوز حاشیه‌های این انتخابات به پایان نرسیده است.
چندی پیش در این ارتباط دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس  با اشاره به بررسی پرونده انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا در کمیسیون اصل 90 خانه ملت گفته بود: طبق گزارش کمیته سیاسی کمیسیون اصل 90 صندوق رأی شهرهای کرج در استان البرز و آلونی در استان‌ و چهارمحال و بختیاری باید باطل شود.
افضلی‌فرد تاکید کرد: تشخیص کمیسیون در ابطال صندوق‌های آرای کرج و آلونی امری مسجل است و این موضوع طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور و وزارت کشور اعلام شده تا فرایند ابطال صندوق‌های رأی این 2 شهر که تخلف در انتخابات آن محرز شده انجام شود و در نهایت آنها گزارش خود را در این باره به کمیسیون اصل 90 ارائه کنند.
بلافاصله محمد جواد کولیوند نماینده کرج در مجلس که در زمان برگزاری انتخابات رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها بود، اینگونه پاسخ اظهارات دبیر کمیسیون اصل 90 را داد: " آقای افضلی فرد صلاحیت اظهار نظر در خصوص تایید انتخابات را ندارد."
البته افضلی فرد در مصاحبه خود با انتقاد از برخی رفته‌ها گفته بود: اگر ما حق را به حق‌دار ندهیم فضا امنیتی می‌شود، اینکه مُر قانون در کشور اجرا شده و کسی که تخلف کرده مجازات و برکنار شود موجب آرام شدن فضای حاکم بر جامعه می‌شود. اینگونه توجیحات که اگر ما بخواهیم حق را به حق‌دار بدهیم اختلافی به وجود آمده و فضا امنیتی می‌شود نه مبنای قانونی دارد و نه مبنای شرعی؛ در واقع اینگونه توجیحات باعث شده تا ما در روند رسیدگی به این پرونده با وقفه طولانی مواجه شویم. مجلس پیگیر حقوق مردم است و از حق مردم کوتاه نمی‌آید و هرچند با مقاومت برخی افراد مواجه شود از موضع خود عقب نمی‌‌نشیند.
از سوی دیگر استاندار البرز نیز به صراحت از تخلف در شورای شهر کرج سخن گفته بود.
سید حمید طهایی انتخابات شورای شهر کرج را دارای شبهات زیادی توصیف کرده است.
بر اساس این گزارش، حدود 2 هفته قبل و با افزایش اعتراضات، محمد جواد کولیوند در نشست خبری نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به این اظهارات پاسخ داد.
کولیوند تاکید کرد: هر نوع خبری مبنی بر ابطال این دوره از انتخابات شوراها تکذیب می شود و رسانه ها باید با دقت بسیار مانع از دامن زدن برخی از افراد فرصت طلب دراین زمینه شوند چراکه صحت انتخابات کرج تایید شده است.
نماینده کرج به نکته مهمی اشاره کرده و در گفته بود: نامه‌ای که فرماندار کرج در این زمینه به مراجع قضایی نوشته، پنج بند آن کذب محض است و مورد قبول ما نیست و به عنوان رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای های اسلامی کشور زیر بار شمارش آرایی که بدون اجازه هیات نظارت بازگشایی شده، نخواهم رفت.
بعد از حدود 2 هفته محمد تقی ایرانی فرماندار کرج به اظهارات نماینده این شهرستان در مجلس پاسخ داده و به ایرنا گفته است: من در دوره چهارم انتخابات شورای اسلامی کرج در این شهر حضور نداشته‌ام و در جریان تخلفات آن زمان هم نیستم و تمایلی به دامن زدن به این مسایل نیز ندارم.
وی تصریح کرد: در جریانات اخیر انتخابات دور چهارم و به خاطر مصلحت نظام، دولت، مردم و اعضای شورای اسلامی شهر کرج هیچ دخالتی نمی کنم.
فرماندار کرج با اشاره به اینکه مجبور به روزه سکوت در این باره شده است، گفت: صندوق های آرای کاندیداهای دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرج باید با حضور ناظر فک پلمپ شود و این ادعاکه بدون حضورناظر فک پلمپ شده، درست نیست.
این اظهارات در حالی بیان شد که کولیوند به خبرنگاران گفته بود که از محمد تقی ایرانی فرماندار کرج به دلیل بازشماری آرای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرج بدون حضور ناظران به دستگاه قضایی شکایت کرده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
بيخود نيست كه كرج سالهاست درجا ميزنه
محمددانشمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
دکتر ایرانی فردی متدین وبااخلاص میباشد این شکایت به جایی نمیرسد.من الله التوفیق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار