کد خبر: ۴۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 01 June 2015
معاون هنری وزیر ارشاد از پیگیری مشکل بیمه خبرنگاران توسط معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادخانی در حاشیه افتتاح هنرستان هنرهای زیبای دختران، در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام خبر حل مشکلات بیمه هنرمندان از پیگیری جدی بیمه خبرنگاران توسط حوزه معاونت مطبوعاتی وزارتخانه خبر داد و گفت: این مشکل در حال پیگیری است.
مرادخانی در ادامه با اشاره به ایجاد هنرستان های مختلف در کشور گفت: ایجاد این هنرستان ها برای وزارت فرهنگ و ارشاد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا افراد علاقمند به این فعالیت ها می توانند از این مراکز مدرک تخصصی دریافت کرده و در رشته مورد نظر خود در آینده فعالیت کنند.
معاون هنری وزیر ارشاد افزود: در حال حاضر به سمتی پیش می رویم که در هر مرکز استان یک هنرستان ایجاد شود. هیچ منعی برای دایر کردن چنین هنرستانهایی نیست و شرایطی ایجاد شده تا آموزشگاه های آزاد هنری بتوانند فعالیت و مجوزهای لازم را دریافت کنند.
وی ادامه داد: نظارت بر این مراکز به صورت کلاسیک بوده و با حضور استانداران و مدیران بخش های مختلف فرهنگی و نظارت شورای عالی فرهنگی انجام می شود.
مرادخانی در خصوص بیمه هنرمندان گفت: صندوق طی سالهای گذشته بدهکاری زیادی به سازمان تامین اجتماعی داشته، این بدهکاری ۳۰ میلیارد تومان بود و به این علت پرداخت بیمه هنرمندان مدتی با مشکل مواجه شد.
وی در ادامه افزود: در سال جاری بودجه بیمه هنرمندان توسط سازمان مدیریت تامین شده و بودجه مذکور بدهکاری صندوق را جبران کرده است.
معاون هنری وزیر ارشاد در پایان گفت: بیمه خبرنگار بر عهده ما نیست بلکه بر عهده معاونت مطبوعاتی وزارتخانه است. نیازی به اعمال فشار نیست، و این مشکل حل خواهد شد. باید ابهامات در این خصوص رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار