کد خبر: ۴۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 01 June 2015

مشاور سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با ارزیابی های انجام یافته در تبریز شاهد بودیم که توزیع فضای سبز در این کلانشهر تنها در یک نقطه نبوده و به طور متوازن در سطح شهر رشد یافته است.

به گزارش  خبرنگار تابناک تبریزبه نقل از سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، مهندس سید محمدهادی برهانی در جلسه مشترک با مدیرعامل و معاونان سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: مثلا در اصفهان تنها در نقاط پر گردشگر شهر شاهد فضای سبز هستیم و در تهران نیز فقط در یک سری میادین و بزرگراه های مشخص توسعه فضای سبز اتفاق افتاده و توزیع عادلانه رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه در کلانشهرها نتوانسته ایم آن گونه که باید قیمت واقعی نگهداری فضای سبز را یادآور شویم، گفت: در حالی که گفته می شود در مشهد هزینه های زیادی برای فضای سبز صورت می گیرد، بنده شخصا فکر می کنم برای فضای سبز این کلانشهر باید بیش از این نیز هزینه شود.

برهانی از وجود 450 پارک در مشهد خبر داده و افزود: در این میان تعداد 60 پارک بیش از 15 هکتار وسعت دارند.

این کارشناس فضای سبز مشهد همچنین پیشنهاد ارزیابی مناطق به طور مشترک توسط کارشناسان تبریز و مشهد را مطرح کرده و اظهار داشت: می توانیم از این طریق نسخه ای واحد جهت ارزیابی فضای سبز در کلانشهرها را مطرح کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وسعت فضای سبز مشهد را سه هزارو 200 هکتار مطرح کرده و افزود: در مشهد پارکهای موضوعی فراوانی اعم از دانش، مینیاتور، باغ گل، باغ گیاهشناسی و... ساخته شده است و همچنین پارکهای کوه‌سنگی و وکیل‌آباد که پارکهایی فراشهری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :