معاون فنی مهندسی ستاد عتبات عالیات خبر داد
گودرزی ساخت ضریح مسلم بن عقیل و ساخت ضریح حبیب بن مظاهر در کرج را از دیگر اقدامات این ستاد عنوان کرد و افزود: ساخت ضریح حبیب بن مظاهر به زودی پایان می یابد.
کد خبر: ۴۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 01 June 2015
به گزارش تابناک - البرز: معاون فنی مهندسی ستاد عتبات عالیات کشور از ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد و گفت: در آینده نزدیک ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) نیز انجام خواهد شد.
محمد ‌گودرزی ظهر امروز در مراسم افتتاح خطوط ساخت گوی و ماسوره ضریح مقامات عتبات عالیات در پژوهشگاه مواد انرژی مستقر در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که ستاد عتبات عالیات در اولویت قرار داده است، ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) است.
وی ادامه داد: ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) 220 هزار متر مربع وسعت دارد که ساخت این مهم یکی از مهمترین افتخارات برای کشور ایران به شمار می‌رود.
این مسئول با بیان اینکه ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا معلی که بین خیمه‌گاه امام حسین(ع) و تل زینبیه است که 60 هزار مترمربع در سه طبقه ساخته می‌شود.
گودرزی با تأکید بر اینکه از دیگر اقداماتی که ستاد عتبات عالیات انجام داده است، ساخت گنبد سامرا است افزود: گنبد سامرا بعد از تخریب تکفیری‌ها،‌ توسط این ستاد ساخته شد.
به گفته وی برای ساخت این گنبد حدود 27 هزار قطعه به کار گرفته شد که آبکاری طلا نیز در آن به کار رفت.
معاون فنی مهندسی ستاد عتبات عالیات تأکید کرد: با توجه به ساخت و سازها در اطراف حرم مطهر امام حسین (ع) گنبد این امام مظلوم محصور شده است لذا با هماهنگی‌های انجام شده ساخت و ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) به طول 8 متر آغاز شده است.
به گفته گودرزی ساخت این گنبد بر روی همان گنبد قبلی انجام خواهد شد.
این مسئول در ادامه به دیگر اقدامات این ستاد اشاره کرد و گفت: ساخت ایوان امیرالمومنین بعد از 400 سال نوسازی شده که باتوجه به قدمت این ایوان و عدم تخریب کامل آن با هماهنگی با میراث فرهنگی، و موافقت برخی از مراجع از جمله آیت الله سیستانی این مکان به صورت درجا بازسازی و طلاکاری شد.
گودرزی ادامه داد: نوسازی ایوان باب المراد در کاظمین از دیگر اقدامات این ستاد است.
وی در ادامه سخنان خود به دیگر اقدامات این ستاد که در دست انجام است اشاره کرد و بیان داشت: ساخت ضریح امامین عسگرین است که امیدواریم بعد از رفع مشکلات امنیتی این ضریح نصب شود.
گودرزی ساخت ضریح مسلم بن عقیل و ساخت ضریح حبیب بن مظاهر که در کرج در حال ساخت است را از دیگر اقدامات این ستاد عنوان کرد و افزود: ساخت ضریح حبیب بن مظاهر مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند.
معاون فنی و مهندسی ستاد عتبات عالیات در بخشی دیگر از سخنان خود به ساخت ضریح امام حسین (ع) در قم اشاره کرد و گفت: ساخت این ضریح به همت ملت ایران در قم ساخته شد که طی مراسم‌های مختلف معنوی و بدرقه ملت ایران این ضریح در مقبره سیدالشهدا نصب شد.
گودرزی از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط ستاد عتبات عالیات را بافت فرش‌های نفیس توسط فرش‌بافان در کاشان، تبریز و کرمان اشاره کرد و ادامه داد: رفوگری فرش‌های نفیس و قدیمی حرم‌ها نیز با حضور رفوگران و هنرمندان کشور نوسازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار