با حضور مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد؛
کمیته بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ( ره ) با حضور مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از نمایندگان دستگاه های اجرایی که در زمینه های فرهنگی فعالیت دارند در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزارشد.
کد خبر: ۴۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 01 June 2015
به گزارش تابناک یزد، " فخر السادات خامسی هامانه" در کمیته بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ( ره ) که به منظور ارائه گزارش برنامه های دستگاه ها در مورد مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال این امام بزرگوار و نیز هماهنگی جهت برنامه ها ی اجرایی در این زمینه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، ضمن اشاره به جمله حضرت امام خمینی ( ره ) که فرموده اند " حضرت صاحب عصر، صاحب اصلی انقلاب اسلامی هستند که امیدواریم این ملت، انقلاب و این کشور به طور شایسته به صاحب عصر امام زمان ( عج ) تحویل داده شود" گفت: انقلاب ما آغاز نهضت جهانی اسلام به پرچمداری حضرت صاحب عصر، امام زمان ( عج ) است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد افزود: یکی از افتخارات ما به عنوان بانوان جامعه اسلامی، انقلاب و آن عزت و احترامی است که انقلاب به بانوان داده است همانطور که خود حضرت امام ( ره ) بارها تاکید کردند " انقلاب اسلامی در بین بانوان جامعه اسلامی تغییر و تحولات زیادی را ایجاد کرده است"
وی اظهار داشت: حضرت امام زنان را به عنوان سربازان گمنام جامعه اسلامی معرفی می کردند و زنان را در جامعه اسلامی بلند مرتبه قلمداد می کردند و تمام فعالیتهای سیاسی و اجتماعی را دخیل در امر جامعه زنان می دانستند و زنان را به تمام فعالیتهای که در عرصه های سیاسی ، اجتماعی ، اعتقادی ، اقتصادی و خانوادگی قابل اجرا است دعوت می کردند.
این مقام مسئول تصریح کرد: حضرت امام ( ره ) حضور زنان را حتی در ارتش البته با حفظ شئونات اسلامی منع نمی کردند و آنچه که مسلم هست این است که حضرت امام خمینی ( ره ) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی بیش از هر چیز زنان جامعه اسلامی را به بحث تربیت فرزندان تاکید می کردند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به سفارشات و هشدارهای که حضرت امام خمینی ( ره ) نسبت به بحث جوانان داشتند ما باید به عنوان زنان و مادران این جامعه بیش از هر چیز دیگر به بحث جوانان و خطراتی که آنها را تهدید می کند توجه نماییم .
"خامسی" در ادامه گفت: حضرت امام خمینی ( ره ) می فرمودند جوانان چشم امید من هستند و این امام بزرگوار جوانان را در مورد آزادی ها و بی بند و باری های جهان غرب هشدار می دادند که متاسفانه امروزه جامعه ما بیش از پیش در معرض این تهدیدها قرار دارد که باید نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشیم و در مورد جوانان که آنها را به عنوان بخشی از جامعه خود می دانیم احساس مسئولیت نماییم .
وی عنوان کرد: جوانانی که همیشه حضرت امام ( ره ) تاکید می کردند که به ملکوت نزدیک تر هستند امروزه شاهد آن هستیم که بنا بر بی توجهی ما اعم از مسئولین دولت و عموم مردم در معرض تهدیدات دشمن قرار گرفته اند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اظهار داشت : ما باید در قبال جوانانی که در جامعه ما اعم از دانش آموزان و دانشجویان قرار دارند احساس مسئولیت داشته باشیم .
وی ادامه داد: همان جوانی که به گفته امام خمینی ( ره ) به ملکوت نزدیک تر است به علت ذات پاکی که دارد می تواند در معرض هر چیزی قرار گیرد و کسی که زودتر آن جوان را جذب خودش نماید در این زمینه موفق تر است که این جذب می تواند متاسفانه یا از جانب برنامه ریزی ها و تهاجمات غربی برای دورکردن جوانان از بحث اسلام ودین باشد یا اینکه از طریق ارائه اسلامی زیبا و جوان پسند آنها را معطوف نماییم به بحث اسلام و زیبایی های که در اسلام تبیین شده است.
"خامسی" اظهار داشت: امیدواریم این همزمانی و تقارنی که بحث ارتحال حضرت امام خمینی (ر ه ) با بحث اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت صاحب عصر، امام زمان ( عج ) دارد و نیز با گره خوردن آن به بحث هفته جوان یک تلنگری باشد که ان شا الله ما نسل جوان را با امام خمینی ( ره ) و اندیشه های ناب این امام بزرگوار و نیز آنچه را که باید زمینه ساز ظهور صاحب عصر، امام زمان ( عج ) باشد آشنا کنیم.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در پایان سخنان خود گفت: بنابر تاکیدات وزارت کشور به دلیل تقارن ایام ارتحال با اعیاد شعبانیه، رویکرد برنامه از سوگواری به مراسم بزرگداشت معطوف گردد و محتوای برنامه ها بر همین اساس تنظیم و ساماندهی شود و نیز بحث مهدویت و انتظار و تاکید بر سیره عملی امام راحل در خصوص زنان و خانواده و طبعاً معرفی بیشتر و جامع تر بانوی انقلاب بانو خدیجه ثقفی به عنوان محور محتوایی در انواع برنامه های اجرایی ، قرار گیرد.
گفتنی است در این جلسه هر کدام از نمایندگان دستگاهای اجرایی حاضر، فعالیت های اجرایی خود را در این زمینه عنوان نمودند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منتظر فرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.
خدایا چه سری هست که امسال نیمه شعبان با نیمه خرداد یکی شده!
یا مهدی ادرکنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار